Kan dom äta de här?
Det har jag också funderat över! Vill gärna veta för här är det svårt att plocka annat utan att få dessa med sig på köpet :-/
Mina äter såna när dem är ute. Både marsvin och kaniner.
Dem äter med go aptit och aldrig haft dåliga marsvin. Vi har mycket sånt i trädgården :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ser ut som kirskål…går alldeles utmärkt att ge till marsvin.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#4 hmm finns det olika sorters Kirskål tro? För de här växterna varken ser ut eller luktar som kirskålen vi har här omkring.
Som sagt, mina äter en växt som ser ut exakt som den till höger, gjort i alla år. Likaså mina kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
är hundkexblad
och mina tycker om det
#10 Men oj!
missade helt ditt svar längre upp! Då får grisarna smaka på detta nu, så får vi se vad de tycker!
#11 Får inte alla hundkexplantor blommor? För där jag plockat de här bladen har jag aldrig sett några blommor
(går förbi där minst 3 gånger om dagen)
Ja, det ser ju helt klart ut som hundkex!
Efter att ha kollat upp lite så har jag hittat att det är väldigt många växter som kan stämma vid en snabb blick, vissa av dem väldigt giftiga!
Om man jämför TS bilder med den här så tycker inte jag att det stämmer med någon av dem.
Ett annat alternativ är vildmorot men de har också blommor.
Lägger in en bild på "mina" växter
Borde inte de på svensk natur.ifokus veta?
#13 "dina" växter ser ut precis som "mina"!
vildmorot kanske det kan vara, det var det första min syster kom på + hundkex då (hon pluggar trädgård). Några sådana blommor kanske det kan ha varit där, det är hundkexblommor jag aldrig sett.
Får väl prova att dra upp nån lite senare i sommar 
Erbjöd grisarna dessa växter, men det var ingen poppis, ingen ville ens prova. Så de åkte ut igen!
#14 Vi får hålla utkik efter blommor lite senare :-) Moroten blommar tydligen i juli/augusti, min bild är från slutet av maj förra året
#15 Japp det får vi! :)

Jag startade en tråd inne på Trädgård.iFokus och länkade till den här tråden för att se om de kunde hjälpa till.
Här är länken till den tråden.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#17 Kanon!

Jag hade inte vågat chansa om jag inte vet exakt vad det är för planta.
Det finns många sorters "hundkexsliknande" plantor varav en del är giftiga, man kan knappt skilja dom åt därför plockar inte jag dessa växter just för att inte riskera att ta dom giftiga sorterna.
Bättre att enbart satsa på säkra kort som Kirskål, maskrosor samt gräs.
Marsvin 4-ever
.
på det nu. Och det luktar typ inget, lite gräslukt bara. Först så tyckte jag nästan att det luktade