Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1247 ggr
Badgertastic
0

Marsvin äter kattmat

Har vid några tillfällen hittat grisen i kattmatsskålen mumsandes. Han äter inte mängder utan bara smaskar på någon kula då och då och är frisk och glad och skiter och äter som han ska göra.

Nu yrkar en person på att det är livsfarligt och att hennes polares marsvin dog av att äta kattmat…

Förstår ju att det inte är bra för marsvin att äta kött men å andra sidan så har han inte dött än och det är INGA mängder han får i sig. Dessutom är det väldigt mycket grönt i kattmat också.

Undrar helt enkelt om han kommer dö denna plågsamma död som hon gärna vill måla upp. Tar ju gärna givetvis bort kattmaten om det nu skulle visa sig vara giftigt. Allt för mina djur <3

Omnia mea mecum portoDjävlas

Aristarcos
0

skulle inte låta mina äta det då de har känsliga magar ! Och de behöver det inte, risk också att de får i sig ämnen de inte ska äta

Lixim
0

Finns ingen anledning att låta marsvin äta kattmat.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Badgertastic
0

Ja det är ju inte direkt så jag sätter fram skålen till honom… har ju katter hemma och eftersom marsvin och katter går fritt större delen av dagen tillsammans så är ju kattskålarna "där".

[copicaddicted]
1

Är på tok för mycket salter och annat i kattmaten än vad grisarna ska få i sig. Risken är att dom får problem med njurarna.
Ställ kattmaten högre upp istället.

Badgertastic
0

Har gjort detta. Bara rädd att han skulle fått i sig något livsfarligt. Det var förvisso ett tag sedan han gjorde det och resterande är han hur pigg och gla o go som helst så tror inte han fått något stryk av det hela. Men som du säger copicaddicted så är ju risken att njurarna åker på något. Man vill ju inte att ens lurvisar ska bli sjuka.

Linnet
1

Det händer ju knappast nåt för att ett marsvin äter nån kula katttorrfoder eller hundtorrfoder då och då.

Fridaaaa
0

Låt inte marsvinen äta det.

Fast vissa torrfoder och foder till katter är inte konstigt om dem vill äta då det innehåller så minimalt med kött :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillamarsvinet
1

du kan ju köpa/fixa nått lite högra "ställ" där du kan ha kattmaten så inte grisarna når dom:)

♥kram Linnea♥