Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 997 ggr
[copicaddicted]
3

Nu är dom hemma! :)

Idag har vi varit ner till Hudik och hämtat Pepsi och Vimsa från Amalia här på forumet. 
När vi ändå var ner så passade vi på att plocka upp en omplacering med vid namn Lilla My.

Så nu ska jag bara hämta stora tösen på dagis och sen ska vi sätta igång här hemma och byta burar och låta dom träffas. Så vi har nog det vi gör idag Oskyldig

Nea&Lea-lover
0

Roligt :)

Då har ni något att göra idag iallafall ;)

juliino
0

Vad kul! Hoppas vi får se några bilder på dem!

[copicaddicted]
0

Grabbarna hittade varandra fort och ligger i samma hus och myser :D

Töserna gick det så där med. Vimsa (minstingen) ligger i sin burk och funkar som det verkar väldigt bra med Lola.

Lola och Lilla My är det däremot stor fajt om rangordningen. Lola visade sig vara lite tuffare än vad jag trodde så det har ryckts lite päls av Lilla My. Ingen av dom verkar ha gett sig hittills så vi får väl se fram emot kvällen när dom mattat ut varandra.

Alla tjejerna har iaf ätit, Pepsi vet jag inte då jag tog hand om tjejerna när dom fick maten bara för att få bort döttrarna från bruttorna i stora buren för att dom inte skulle störa.

[copicaddicted]
0

Damerna funkade inte alls vidare bra ihop med Lola :(
Lola bara attackerar dom så både jag och Lilla My har blivit bitna och stackars vimsa började hon jaga med. 

Så nu har sambon plåstrat om mig för jag har ett stort fett jack i ringfngret….

Amalia.L
0

Det blev kanske för mycket för Lola med två nya polare samtidigt. Prova att introducera exempelvis Vimsa som är bebis för henne först… Sen när de har lärt känna varandra kan de kanske träffa My.

[copicaddicted]
0

Jo vi tänkte låta dom träffas pö om pö i kontrollerade förhållanden. 

Dock så börjar jag fundera på varför hon blev ensam första gången. Om det är nånting annat som skett än vad jag eg. fått veta. För hon har ju varit nyfiken på Charlie hela tiden med. Men j-vlar om han kommer för nära, då hugger hon direkt!

Vimsa och Lilla My funkar iallafall kanon tillsammans så det är ju skönt. Ingen av dom är direkt blyga heller och Vimsa flyger över hela buren och spanar runt :)
Pepsi är däremot väldigt blyg och Charlie verjar nästan beskyddande :P

Amalia.L
0

Härligt att höra :) Pepsi tinar nog upp…han är kanske lite förvirrad eft flytten. Han är ju en vecka yngre än Vimsa också :)

[copicaddicted]
0

Ja han vågar ju iallafall röra sig utanför huset och bara det är ju en bra början :D

[copicaddicted]
0

JO jag glömde ju säga. Vimsa började med att göra popcornskutt direkt när vi släppte ut henne i buren :D

Och nu så här på sena kvällen har jag konstaterat att Pepsi är en riktig tjurskalle. Jag fick improvisera lite med husen då jag inte hunnit ta mig iväg och handla material för att bygga egna då jag tänkte göra dom samtiditgt som burskåpet. Så jag har en Machieburk som han kan krypa in i samt att jag har lagt en träskiva lutad mot den för att han ska kunna krypa iväg och gömma sig för en väldigt entrigen Charlie.
Men han är och försöker springa upp för den hela tiden.

Så han tar sats, åker ner, tar sats åker ner. Men han ser iallafall ut att ha roligt Flört

Vimsa verkar trivas bra med Mysan iallafall (Lilla Mys smeknamn). Dom går och nosar på varandra men inget bråk på huvudtaget. Däremot verkar Vimsa ha svårt för att hitta nånstans där hon vill gömma sig under. Hon verkar snarare vilja gömma sig där det är trångt mot sidorna utan tak.
Så vi får väl se om hon tar taken på husen vi ska bygga sen Skrattande

Amalia.L
0

Haha! Jag vet varför Pepsi gör så! Min sambo byggde en fin övervåning åt Pepsi med friends med "spång" som alla sprang uppför.

[copicaddicted]
0

Hahaha sikken tur för honom då att jag har tänkt och bygga nått sånt med :D

[copicaddicted]
0

Vimsa popcornskuttar för fulla muggar nu och Pepsi kommer överrens med Charlie och har till o med börjat säga ifrån ibland trots den stora storleksskillnaden. Skrattande

Dom har även kommit på vad kylen är och prasslet från hösäcken Flört

Fridaaaa
0

#12 Pepsi, fint namn Flört

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[copicaddicted]
0

Han fick behålla sitt namn från uppfödaren ;)

Amalia.L
0

Hehe…det var barnen som döpte. Golden-ungarna fick heta Pepsi och Twix, crèmebebisen fick heta Sprite :)

Fridaaaa
0

#14 Hehe okej ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[copicaddicted]
0

Pepsi o Charlie hade nå jätterace i buren på morgonen. Halm, spån o hö bara flög omkring Skrattande