piper högt och slickar - a good thing?
En fråga till er guinea-whisperers. När jag kliar Rosen, som är lite halvlånghårig, ordentligt i pälsen så piper hon intensivt och börjar slicka mig på armen ganska energiskt. Betyder det att hon gillar det eller inte?
Låter som att hon får ont.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Kan bero på. Så gör min Wixen när hon får sina klor klippta vilket hon inte tycker om. Jag lyckas lugna ner henne och håller i ena framtassen för o klippa och då piper hon och slickar mig frenetiskt på mitt finger som då är beläget mitt framför hennes mun och som håller i själva klosaxen. Är precis som att hon skall bita mig när som helst men det gör hon inte utan slickar bara som sagt.
Så gjorde mitt allra första marsvin som hade en del problem med sin hud. Han var semilånghårig. När jag kliade honom på ryggen pep han och snurrade på huvudet till höger och vänster, om det var något framför honom så nafsade han i det. Så som jag tolkade det så gillade han det inte. Jag kunde även höra på hans sätt att pipa att det inte var skönt.. Inget marsvin jag haft har gillat att bli kliade på ryggen, men alla är olika :)