Bortskämda små godisgrisar!
Våra marsvin brukar vara förstående, dom går ihop tillsammans och skriker efter godis ungefär en gång om dagen. Ja då är det bara att skära upp gottebitar och gå och dela ut.
Filur brukar hojta igen så fort han fått, han har lärt sig att om han tar gurkan, springer och lämnar den till ett hörn och skriker igen upprepade gånger så får han extra mycket att mumsa på sedan.
Castor är kräsen, gurka duger inte! Nej det ska helst vara nypon soppa.
Idag har dom vart förfärliga, hojtat hela dagen, rör man sig hojtar dom, prasslar något hojtar dom, lagar vi mat till oss hojtar dom och GUD NÅDE MIG om JAG tar en morot utan att dom får! eller om sambon äter ost bågar. Nej fy så orättvist då ska ju dom också ha! (nej vi ger inte våra grisar ostbågar, dom tror ju såklart det är något annat knaprigt)
Men visst smälter hjärtat när man ser tösen med sin lille put mage står där och kämpar vid burkanten för att synas med sin stooooora valp ögon.
Dom vet hur dom får matte att ge med sig.
Idag blev det extra grönsaker och 3 godisrundor.
Jag ska se om jag får lite valp ögon med på bild imorgon, tills dess blir det en bild på Filur som suktar efter godis.
Åhhh men det e ju valpögon där ju!!!! Sötis!
Naw! Skinnys som tigger, är bara något speciellt tycker jag 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Myran hör ryktet om godis och kommer fram hon med
Alla andvänder sina valp ögon och put magar för att charma matte
Okej allihopa samlas och skrik så högt ni kan så den tröga två beningen föstår vad vi vill!
3..2..1..HOJTA
Ordet ''samsas'' finns inte bland våra grisar.
Härliga bilder!
Det är något speciellt med tiggande marsvin, speciellt tiggande skinnys 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja nu ska jag sluta spamma med bilder. Marsvinen är nöjda och glada.. tills nästa godis sug kommer igång.
Tösen är den farligaste av dom alla med sin söthet, hon vet precis hur hon ska göra för att jag ska ge med mig.
Hoppas ni gillade bilderna =D
Jättefina marsvin och bilder!! 
Underbara bilder! Jättesöta allihop 
:)
Härligt! Det finns inte bättre än tiggande marsvin :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Härliga bilder! :)
Mvh Linnea
Men jisses så fina och söta de är allihopa! Man bara smälter! :D
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Hihi :)
Underbara =) Men nyponsoppa?? :P ger du det i en liten skål då eller??
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
#36 Ja Castor är galen i nypon soppa , han har en liten gul skål till sin nypon soppa och är han sugen tar han skålen och kastar den i väggen tills vi fyller på :)
Väldigt poppis att ha i gröten med.
#37 Visste inte att man kunde ge dem sånt =) Vad ger man dem för gröt då??
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
#38 Det ända man får tänka på är att ta en osockrad nypon soppa.
Vi brukar ta fin hackad paprika, torkade brännässlor, riven morot, broocoli (lite smått o gott) blanda i kruskakli (eller hur det stavas) + lite havregryn, det kan man blanda ut med vatten eller nyponsoppa så blir det mumsigt :)
oj vad finurligt! tack för tippset!