God natt min skatt
Förra året åkte en liten Spader en lång resa för att komma hem. Väl hemma blev han emottagen med stor kärlek och glädje, och tiden efter var otrolig. Spader charmade alla med sin enorma personlighet, sin törst efter uppmärksamhet, och sin ständiga tävlan med sig själv om att alltid låta först, mest och högst.
För ett tag sedan började hans beteende förändras och jag reagerade inte på att något kunde vara fel förrän jag insåg att han hade tappat väldigt mycket i vikt. Jag började ge honom extra mat och lyckades få upp honom ordentligt, och han började precis bli rund och go igen.
I morse utbrast sonen "Titta mamma! Titta på Spader! Han ser så frisk ut!" Och det gjorde han. Han stod rund och go med tassarna på burkanten som så många gånger förr och tjöt i full hals efter något gott! Det fick han, och sedan åkte vi hemifrån.
När jag kom hem i eftermiddags hade han krypit in och lagt sig i sin myspåse och somnat.
Nu har jag dåligt samvete för att ha gått runt och sagt att vi inte klickar längre, att han inte trivs här, och det ena med det tredje, när han egentligen måste ha haft andra problem inuti sin lilla kropp.
Det är otroligt tyst här ikväll, nu får himlen njuta av hans fina sång.
RIP Spader ♥

- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
=(( kram
=(( kram
Sovgott fina fina Spader. Styrke kramar till dig Charlie.
Vila i frid fina spader!
Charlotta-B
Åh nej! Vila i Frid.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Så tråkigt , vad fort det kan gå…
Kram
Trist! Tyckte han var så gosig :(
Så ledssamt. Sov sött sötnosen,,
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Usch så ledsamt. 
R.I.P. Lille Spader.
Marsvin 4-ever
.
Vila i frid, fina Spader.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Vila i frid, underbara goa Spader ♥
Var en ära att få träffa dig! ♥
Kram på dig med! Finns här om du behöver prata ♥
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

R.I.P lilla Spader
Beklagar :( Vila i frid söta Spader!
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Åhh va ledsamt! Många kramar till dig…vila i frid Spader!
Vila i frid Spader…
Tack för alla inlägg. Det känns konstigt idag. Marsvinen gapar som vanligt efter godis men det saknas en väldigt utmärkande röst i kören, och det märks på en gång.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
god natt söta spader:(
♥kram Linnea♥
Sov sött fina fina Spader! :(
Åh nej vad hemskt! Sov gott Spader :(
Beklagar :(
Mvh Linnea
*gråta* *krama* beklagar sorgen
Usch vad tragiskt =( Stackars dig <3
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
Sov gott lilla Spader.. Jag beklagar din sorg _Charlie
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Sov gott Spader :'(
Stackars dig! Vila i frid söta Spader! 
<3