Sammanlagd tid i duvtransport - vad är ok
Har förstått att det är vanligt att transportera marsvin i duvtransporter oftast i anslutning till utställning. Jag undrar vilken tidsintervall ni anser är ok för ett marsvin att vistas i en sådan bur. Tänker ex. på utställare som resar långt med marsvin och övernattar etc. så att det handlar om dygn, tar ni ut marsvinen någonting i större utrymmen i så fall? Eller sitter de i sina duvtransporter under hela tiden ni är bortresta?
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
*Putt* Är det ingen som har någon åsikt/erfarenhet av detta?
När vi övernattar har vi med oss en hage till grisarna.
Vi har oftast inte med oss så många så dom fyller vår transport så då ser vi till att de får lite större.
Första utställningen hade vi med oss rymliga burar (kanin transport och hund burar) men det fick inte plats på utställningen.
Så korta sträckor som möjligt ;) En utställning över dagen tycker jag är okej, alltså från morgon till kväll. Är det en tvådagarsutställning, vilket jag visserligen enbart deltagit på vid två tillfällen, har jag haft en hage till dem som de bott i under tiden förutom själva utställningen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det låter ju sunt, jag undrar om det finns någon reglering av maximal tid att vistas på så liten yta för marsvin? Någon som vet?
Mina har fått övernatta i sina fack vid flera tillfällen. Dom verkar inte ha tagit skada utav det. Oftast försöker jag se till att dom iaf har 3fack var.