Beteende vid dräktighet?
Idag har Fendi varit väldigt nervös å stingslig. kan inte riktigt ligga stilla. Hon älskar att vara nära mig å ligga i min famn men idag har hon inte vatt som hon brukar. har en fleecefilt som hon ligger på när hon e uppe hos mig…bytar ställning å far runt som en tetting å bökar i filten. När hon väl hittat en bekväm ställning å hon tom håller på att stänga ögonen så far hon upp å snurrar runt.
Förstår att hon reagerar på bebisen/-arna i magen när dom kör sina rundor. Men så som hon har vatt ikväll har hon inte vatt tidigare.
Brukar dräktiga honor bete sig så när det börjar närma sig?? Jag kan knappt röra vid henne heller…bara klia pannan som hon gillar…knappt längre under hakan.
kan dock inte känna att hon har öppnat sig i bakfogen…kanske nån millimeter men svårt att veta.
Vill mest lugna mitt sinne å höra om detta e normalt? = )
Nån som vet?
glömde skriva att hon å burkompisen gruffar rätt rejält idag oxå!
Har haft 3 kullar sammanlagt och ingen av honorna har blivit stingsliga eller ändrat beteende, varit som vanligt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En del honor blir ju faktiskt stingsliga å rikitgt sura.
Ta bara min Drucilla hon tål inte att nått annat marsvin kommer nära henne, till å med Bellas ungar gnäller hon på ni vet det här missnöjda kuttret dom har som betyder håll er borta från mig.
Men Brun-Tös som snart ska ha är de inga problem alls med, hon gnäller inte alls å hon sitter helt lugn nu när jag ska lyfta upp henne förut kunde hon springa iväg lite.
De flesta brukar inte vara så förtjusta i att bli upp plockade och klämda på i slutet av dräktigheten de blir lätt irriterade och vill tillbaka till buren. Däremot tycker jag inte att de brukar bli så tjafsiga med burkompisarna men de är ju olika.
# 2
Tänkte mer på eftersom hon e så ung att det kanske hänger ihop…åldern, dräktigheten å beteendet? = )
# 3
Ja Fendi å burkompisen Juliette älskar väl inte varandra precis…dom tolerera varandra mer eller mindre. Men kanske pga att Fendi e dräktig kanske det e extragnabb/bråk? Hoppas det lägger sig sen när ungarna e födda. Fendi e ju en liten bitch å har alltid varit det ; )
# 4
Nä kanske ålderna då plus att dom inte älskar varandra som gör sitt till? = )
Men va säger ni om hennes beteende ang bökeriet å inte kunna ligga stilla??
Obekvämt i magen bara eller? Eftersom jag inte vet hur länge hon har vatt dräktig e det svårt att veta ( för mig ) när det e dax. Men jag tror max 2 veckor till.
Jo jag tror hon har svårt att hitta en bekväm ställning nu när hon har livliga ungar i magen, min Bella va likadan hon kunde inte koppla av å bytte ställning hela tiden uppe i min famn.
Det är ju väldigt påfrestande för henne så mitt råd e att låta henne vara ifred nere i buren så mycket som möjligt, hon behöver lugn å ro…
# 6
Jag låter henne vara nere nästan hela dagarna…hon vilar mycket. tar upp henne en stund på kvällen bara när barnen har lagt sig å det e lugn å ro…bara hon å jag…lite mys….å lite persilja eller nått annat gott
å vägning.
Å det låter underbart, älskar å mysa med mina marsvin…
Japp det e underart!!! Å nu e stunden kommen hihihi…mys å persilja! ; )