Hanar eller honor?
Jag undrar lite…e det vanligast med flest hanar i kullarna?? Tycker att när jag tittar på olika uppfödares hemsidor så verkar det födas flest hanar.
Eller om där e 3 hanar å 1 hona. Eller 2 av varje. Har aldrig sett en kull där det tex vatt 3 honor 1 hane eller bara honor. = )
Bara en liten fundering från mig 
I A-kullen fick vi 2 hanar och 1 hona
I B-kullen fick vi 2 honor
I C-kullen fick vi 3 hanar
I D-kullen fick vi 3 honor.
Det är samma mamma till B och D kullen så hon har bara gett honor.
Jag tror faktiskt att det föds ungefär lika många av varje. Här ialla fall.
# 1
Tack! Härligt att se bilder oxå = )
# 2
va bra! undrade bara generellt eftersom jag sett flest hankullar = ) lite intressant att veta ; )
Här har det blivit såhär;
Kull 1 = 2 honor
Kull 2 = 1 hona, 1 hane
Kull 3 = 3 honor, 1 hane
Kull 4 = 1 hona, 2 hanar
Kull 5 = 3 honor, 2 hanar
Kull 6 = 2 honor, 1 hane
Kull 7 = 2 honor, 2 hanar
sammanlagt 14 honor & 9 hanar
Hittills har det fötts 90 honor och 105 hanar här. Egentligen ganska jämt, men det har varit överrepresenterat fler hanar än honor i kullarna, det har jämnats ut för att jag ändå fått ett antal kullar där det bara varit honor.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Här har det varit:
kull 1: två honor och två hanar
kull 2: tre honor
kull 3: en hona och två hanar
Ja letade efter honor och överallt är de bara hanar (zoo affär och hos uppfödare)… tror uppfödare sparar honor oftast.
Men de varierar nog =)
Tror att det är så här, att många honor blir tingade snabbt och därmed inte syns i annonser, just för att man kan ha många honor ihop :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack alla ni som har svarat! 
Jag va som sagt bara lite nyfiken…lite intressant! Då e det ganska jämt = )

Här föds det absolut mest hanar! Undrar om det finns någon förklaring till det?? ^^