Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 603 ggr
[copicaddicted]
3

Vimsa gör rätt för sitt namn!

Ja vad kan man säga…

Grisarna har den senaste tiden fått äta dogmans halvpressade skräp samt ängshö. Det sistnämna har väl gått ner bättre än det förstnämnda som lämpar sig bättre som underlagsmaterial..

Idag var vi på jakt efter en stor säck med "smaskigt hö" som kommer söder ifrån nånstans. In på ena butiken där jag handlat förut.. Bara gula luktlösa säckar.
Iväg på Arken och hittar gröna säckar som luktar så gott att jag själv vill hoppa i den.
Vi åkte även på affärn och handlade lite grönsaker till dom.

Hem och in med sakerna, marsvinen börjar gasta redan när dom hör prasslet från säcken.
Så jag ställer mig intill tjejernas bur och trycker ut luften från den. Lilla My känner doften och trots att hon är lite äldre och tyngre lyckades hon popcornskutta.

Men Vimsa.. Ja det är en hel historia i sig själv! Hon blev såååå lyckligt att hon popcornskuttade KONSTANT. Fanns inget stopp i henne alls! Rumpan skuttade som en vild hingst och huvudet skakade som en skallerorms svans. Hon var så till sig att hon skuttade in i väggar och hus.

Så fort höet nått buren så var hon som en oljad blixt in i högen med hö. Sen var jag fräck nog att ge dom FÄRSK vitkål och då blev Mysan till sig igen!
Har ALDRIG hört sånt frenetiskt tuggande tidigare.
Nu ligger dom och jäser vi var sitt hus och lär väl inte röra sig den närmaste tiden Skrattande

[Vargöga]
0

Härligt! Skrattande

lillamarsvinet
0

haha naaaaw:3

♥kram Linnea♥

jezzijezz
0

hahahahaha låter underbart!!! = )

Cola&Bacardi
0