Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 477 ggr
[copicaddicted]
0

chiiiiiiiiirp

Ja va säg man. Roligt att lille pepsi kan. Men att börja öva det kl 4 kunde han väl gett tusan i!

1da98
1

Haha Flört

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

[copicaddicted]
0

Till o med sambon kom upp för att kolla vad som va frågan om :P

Men oddsen.. Så många som väntar på att få höra det och troligen väntat länge. Åsså kommer jag och har marsvin inte ens i 2 månader och lyckas hitta en chirpande liten self gris Skrattande

godisgrisen
1

Fy din stackare! Det finns inget värre än ett chirpande marsvin när man ska sova. Jag kan absolut inte se något bra med chirp. Jag tolkar det absolut inte som något positivt utan antar att det kommer av stress fysisk eller psykisk. Jag förstår inte hur någon kan bli glad av att höra det själv blir jag jätteorolig varje gång någon chirpar och börjar leta fel på djuret.

När jag flyttat om i burarna eller köpt ett nytt djur brukar jag alltid ha lampan tänd i rummet de första nätterna för att marsvinen inte ska känna sig desorienterade stressade och behöva börja chirpa. Här hemma gör jag allt för att slippa eländet.

Jag upplever chirp som något väldigt obehagligt inte minst för den som chirpar. Ofta är det djur som är lite ut balans, sjuka eller blivit skrämda som låter. Oftast i mörker. Jag undrar om de är mörkrädda?

Vissa individer tar till detta oljud men de flesta chirpar aldrig under hela sin livstid. Jag har faktiskt övervägt att ta en hona ur avel för att hon hade lätt för att chirpa… så jag kan säga att chirp gillar jag INTE!

[copicaddicted]
3

JAg tror inte att det hade nånting med missnöje eller rädsla för Pepsi.
Båda hanarna var ganska uppspelta inatt för en av honorna brunstar så snarare så att han var lite uppspelt och ville ha brutta Tungan ute