De nya grisarna
Tack vare snälla Mollertons här på Mif fick vi hem våra efterlängtade grisar idag.
Först ut är Jumjums Pumpkin en peruan hona född 24/10-09 med färgen Lilac/saffron. Jag har länge letat efter just en äldre peruan hona med lite ovanliga färger. Och jag måste säga att korten gör henne inte rättvis, hon är så otroligt vacker! Och så har hon det där goa temperamentet. Väldigt lugn dam.
Hon kallades Pumpan i sitt förra hem men jag skulle vilja kalla henne något annat, just nu lutar det år Pumpkin men jag vet inte, har ni några förslag?
Gud vad vacker!
Grön av avund.
Sen flyttade även Swanes Isprins hit. En jättefin black himalaya lakeland hane född 21/2-12. Tanken är att han ska bli avelshane senare om det går som vi vill. En otroligt fin hane! Vi kommer ställa honom i både ost och pet. Han kommer även bli Castors nya kompis om de gillar varandra.
Bilden är tagen av uppfödaren me jag har tillåtelse att andvända den.

Grattis till fina grisar! Jag har en av Pumkins söner och han är helt underbar! Coolt med en himalaya lakeland!
/Ingrid
#4 vad roligt :) har du någon bild?
Grattis till de nya grisarna och lycka till med dem !
#6 tack :)
Nämen åh vad kul att se! Jag ägde Pumpkins mamma ett tag, innan hon flyttade tillbaka till det förra hemmet (där ju även pumpa & syskonen föddes) där hon tyvärr gick bort ganska snabbt av okänd anledning.. Brumma var jättemysig, men hade även temperament när det var något hon inte gillade :) Hittade en gammal bild, tyvärr ganska dålig kvalité.
Jättevackra grisar båda två du fått hem!
#8 vad roligt att hitta lite familj till henne. Hon var verkligen jättefin Brumma :)
Kul med nya grisar :) Jättefina!
"Lilla" Isprins var en riktigt stor kille! Såg honom i petten och kunde knappt tro att han var så ung! :)
#10 Ja han väger över 600g så han är maffig :)
Verklien jättenöjd med honom, trevlig och nyfiken. Han och Castor verkar komma bra överens.
Med honom kan jag planera 4 led framåt i min avel med.
Pumpkin är verkligen helt makalöst vacker!
Vad fina de är båda två!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Jättefina! = )
Nu har dom båda börjat landa här hemma. Isprins går fint ihop med Castor :)
Pumpkin skulle fått gå med Disa men det tog 5 sekunder så satt Disa och tuggade på Pumpkins päls -.-
Så nu är det planerat att Isa ska få gå med Pumpkin.
Hon är helt underbar min lille tant, vill hon ha godis sätter hon sig och stirrar ut en.. riktigt stirrar och ''psykar'' men på ett väldigt sött sätt. Hon är helt okej med att jag sätter mig hos henne i buren och klappar henne i pannan. Hon är väldigt avslappnad och ligger ofta och sover. I famnen sträcker hon ut sig och bara njuter, en tant i min smak helt enkelt.
Isprins är en tuff liten kille som charmar oss mer och mer, så tålamodig med Castor. De går i en bur med hage till och Isprins kommer ofta ut och säger hej, han stör sig inte alls av att vara på helt nytt ställe med främmande människor och grisar.
Så himla fina båda två! :) Ska bli roligt att se Isprins på framtida utställningar :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Fina
!
#17 kan inte annat än att hålla med :)
Isprins :)
Charlotta-B
De är så fina!!! :)
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Jättefina :)
Mvh Linnea
Jättefina!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#23 - Heeelt underbar! <3 Supersöt ansiktsteckning, så ser några av mina också ut - fast det är för att deras snälla kompisar kissat på dom ;)
Hanna
#26 Alltså! Jag svimmar av <3 :D
#27 hehehehe
#28 ja han är underbar :)
#28 akta så du inte slår i huvudet bara när du landar :P
Charlotta-B
#30 Vaknade först nu! :P
#31 hehe. Lätt hänt! Dom är helt otroliga båda två =)
Charlotta-B
Vilka bjässefötter Isprins har! Han blir nog poppis hos tjejerna. *blink blink*
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#33 hahahahaha