Äldsta marsvinet på ifokus
Jag blev inspirerad av Ciss tråd om hur gammal ens äldsta marsvin har blivit.
Jag skulle vilja veta vem här inne som har det äldsta marsvinet :) Jag kan börja med att tala om att det inet är jag då mitt äldsta är 4 år :P
Sune är 5 ½ år nu, av mina gamla marsvin hade jag Busan som blev 5 år och 10 månader.
Kram Hanna
Hanna
Vår äldsta nu blir snart 5 år men vår äldsta dam dog i vintras 8 år gammal. Pigg in i det sista men lite stelare.
Hade hoppats att hon skulle få uppleva en sommar till men får ju vara tacksam att hon fick bli så pass gammal.
Jag har några 5-åringar och några fyraåringar. "Urmodern" till de flesta av mina marsvin föddes -96 och jag har hennes ättlingar kvar än i dag. Hennes båda döttrar är döda, men jag har hennes barnbarn kvar. Det är de som idag är runt fem år gamla. Hon blev 8 år gammal. Mitt första marsvin Pyret blev en bit över 8 år gammal han också.
Våran Ronja är fem och Sötnos är åtta och de är väldigt pigga och glada fortfarande.

Våran äldsta är 4 år ..
Jag ska nog inte ens yttra mig om gamla marsvin, för mina är knappt runt året :)
hihi min älsta är 3 1/2

Min äldsta tös Syrsa är nu 7 år och 9 mån.

Har två marsvins systrar som inte en är ett år…men min ridlärare har ett marsvin som är nio år gammal!!
oj :)
Helena

Ja, idag när vi får hem våra är dom 5 och en halv vecka gamla ;P
Knappast dom äldsta precis ;)
Mina är inte så gamla den äldsta är 1 år och 5 månader :)
Svante-Vante: 3 och 3 månader
Buseman: 1 år och 4 månader
Trasan: 1 år och 2 månader
Bara småpojkar än!
// Shintaida

typ mina är 7mån
häftigt att dom kan bli så gamla!