SM 2012 i Uppsala
Vilka härifrån ska dit? :) Sista anmälningsdag är den 16 maj.
Jag funderar på att anmäla men ska tänka en stund till;) men jag kommer vara där iaf
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
SM, är det bara… hm… de "finaste" djuren och "skickligaste" uppfödarna som får ställa då…? Vet inte om jag törs smyga mig in med mina vilda grisar. 

#2 Alla sorts marsvin och även ovana utställare är välkomna på SM 
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Uppsala, jag som trodde att SM skulle vara i Kallhäll! Då måste jag ju nästan komma, det är för nära för att jag inte ska det.. hmm.. Inga marsvin ska med dock. Vill bara kika på lite svin :) Ska se om jag kan.
Jag vill så gärna men får inte för gubben min 
Skulle gärna vilja men det är så långt bort
#3 Men då ska jag nog anmäla mig och några av djuren.
#5 Ett helt gäng pallar jag nog inte hålla ordning på! Men några stycken iaf.
Himmisen och Qaramell är självskrivna, sen får jag fundera på om jag ska ta med mig en tredje och vilken i så fall.
Jag kommer inte, befinner mig på Sicilien då ;) Hade passat mig fint om det låg i slutet av sommaren när jag förhoppningsvis bor i Uppsala, men man kan inte få allt :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag kommer självklart det är ju i min hemstad! Ska vara med och fixa och ordna en massa. Ska bli jättekul! Å nära är det också det går ju att cykla dit med lite god vilja ;-)
Alla är välkomna på SM! Alla sorters marsvin och marsvinsägare är varmt välkomna!
Vi ska dit.
Någon som vet hur det fungerar med ungdoms-SM kontra övriga klasser? Kan man ställa samma djur i båda? Kan man få cert och silverkort i ungdoms-SM? Gissar att det blir stor konkurrens så de där meriterna är väl inte riktigt att tro på men vill ju att det iaf ska finnas en teoretisk chans när sonen ställer grisarna. Han har förstått nu att det är de där silvriga klistermärkena som är de fina prisen =).
Lite långt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
SM är alltid lika roligt men i år kommer jag inte, tyvärr. Men ni lär ha kalaskul som alltid! ^^
Hanna
Jag kommer, så länge inget oväntat sker. Aktiviteterna runt omkring (ex. Plattävlingen) är jag lite ansvarig för. 
#10 Med transporter på pakethållaren?
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
* 11
Visst kan du ställa samma djur i både "vanlig" ras och USM !
I Ungdoms SM är det enda kravet att du inte är äldre än 20 år .
Man får inga cert i USM men fina priser och ÄRAN.Tanken är att sporra våra ungdomar att ställa rasdjur också.SM är till för ALLA.Alla grisar är välkomna.
Det finns klasser för alla.
Vi hoppas på bra väder och roliga dagar i Jälla.
Vi har två petklass domare ifrån Sydväst som kommer hit.Lena & Cissi.De är inte ofta här och dömer så ta chansen och ställ för dessa gulliga domare !
I Usm har vi Stian som länge bott och dömt i Sverige men nu flyttat "hem" till Norge.Diana som dömer USM petklass är en av våra nya petklass domare.
Rasdomarna kommer i från Tjeckien och två av dem har varit här en gång tidigare.Mkt duktiga och meriterade.
USM(ras & petklass) går på lördagen och petklass går på söndagen.
Finns det fler frågor ställ dem gärna här eller ring mig.
070 496 3053.
Mvh Mia Bring
Tredje året i rad jag missar SM :-( En gång pga Ringorm, en gång som jag inte kommer ihåg varför och nu pga brorsans bröllop. Han lyckades pricka in just den helgen som halva familjen hade aktiviteter så både SM, metaltown och ett par andra saker blev inställt XD Men självklart är det värt att missa mot att få se "lille" lillebror gifta sig :-D

#16 jag missar oxå årets SM pga bröllop…lite tråkigt när SM går relativt nära, men ett bröllop vill man ju inte missa =)
Jag ska inte dit men undrar om någon nerifrån sverige ska upp?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#17 Precis, SM går ju varje år men förhoppningsvis så gifter man sig bara en gång i livet och då går det ju inte att missa :-D
Nu är lillkillen badad och finkammad och jag har bestämt mig för att ställa på SM. Än så länge ser han ok ut i pälsen. Ska bli spännande o se om jag fortfarande kan rulla, var ju bögra år sen sist. Åååhh vad spännande ;)
#20 Bögra år sen? Haha! :D
OM någon åker från Skåne/Blekinge/Kalmar/Småland eller däromkring (närmre Blekinge än Uppsala iaf. ;)) och kan låta en liten tös lifta, säg väldigt gärna till.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Haha, några ska det ju stå ;)
#21 Jag åker med tåg från Sölvesborg den 13/6, byte i Hässleholm och Stockholm, slutstation Bollnäs den 14/6 och hem via Örebro, har inte vilka byten i huvudet. Ska inte till SM men kanske kan hjälpa ändå?
#10 får man anmäla ett marsvin till maskrosblads ätar tävlingen som inte ska stelas ut.
vart i uppsala är det? har inget marsvin att ställa än men vore ju kul o kolla :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

#25 Jälla Naturbruksgymnasium
okej då kanske man åker dit då och kollar
är det inträde eller något?
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#24.Självklart! Det måste bara checkas in som alla marsvin.
#27 .Nej inget inträde.Räkna med att det håller på ca 10-16 varje dag.
Välkommna !

I år "slipper" jag gå på bröllop när det är SM! Det har krockat även för mig nämligen.
Lite extra kul med platsen eftersom jag gick gymnasiet på Jälla, jordbrukslinjen hette det då.
Jag kommer med ett par grisar att ställa och har skjortärmarna uppkavlade för arbete med själva utställningen. Dessutom ska min allra bästa kompis ställa marsvin tillsammans med hennes barn. Skulle verkligen vilja få in dem i marsvinsvärlden!
/Ingrid