Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 840 ggr
mocco
0

Är mitt marsvin sjukt?

Idag när jag hade ute mina marsvin och motionerade dom, märkte jag att en av dem har fått något slags var runt ena ögat! Vad gör jag?

Hon är pigg och äter, men är fortfarande orolig.. är det någon fara att hennes burkamrat blir smittad?

Uppskattar svar så fort som möjligt, är så orolig…!

petitchoux
0

Har du försökt att tvätta bort det med koksalt-lösning? Är det mkt var?

mocco
0

Jag har inte vågat tvätta det med något.. Det är inte så mycket var, men tillräckligt för att jag la märke till det

petitchoux
0

Jag skulle ta en bomullstuss och antingen doppa den i koksalt-lösning eller ljummet vatten och försiktigt rengöra vid ögat, och sedan avvakta för att se om det kommer nytt.

mocco
0

Okej skall prova tack så mycket :)

[saphirasmarsvin]
1

Marsvin producerar en mjölkaktig vit vätska som "smörjer" och rengör ögonen - kan det inte vara sådan vätska du har sett? Det är iaf fullt normalt :)

petitchoux
0

Lycka till!

mocco
0

#5 Det känns som att jag borde ha sett det förut i såna fall? Har ju haft båda marsvinen ca 6 månader och har aldrig sett det för. :(

petitchoux
0

Har det blivit bättre?

millib
0

Mina får så ofta när de är ute i hagen på gräset, så är det vitt är det ingen fara.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Fridaaaa
0

#7 Jag har bara sett det 1 gång på ett av mina marsvin under dem åren jag har haft marsvin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mocco
0

#8 Det har blivit bättre, har inte sett något var än så länge :) hoppas det håller sig borta!

10# Då kanske jag inte behöver se det igen :)