Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 582 ggr
jezzijezz
0

en liten fråga...

Jag har 2 honor varav en e dräktig i en bur å 2 hanar i en annan bur.

Min fråga e att när Fendi har fött…å om det visar sig vara 1 hane…hur gör jag när det e dax att separera mor å barn? …kan han då gå med dom andra 2 hanarna? Den ena hanen e pappan å lär vara vid det tillfället då det e dax ca 19-20 veckor gammal…den andre hanen e 1  1/2 år.

[SallysPigge]
0

Blir det en hane så flyttar han inte från mamma förrän han är 5 veckor. Och han kan nog gå med dom andra hanarna ett tag tills du hittat en annan lösning.  :-)

Fridaaaa
0

Han sperarerar i från mamman vid 4 veckors ålder, annars är risken att han parar mamma och ev systrar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jezzijezz
0

Tror ni han kan gå med dom andra hanarna då ett tag?? Eller blir det slagsmål eller nått annat obehagligt?

Den vuxne hanen e sedan tidigare hos uppfödaren van vid små hanbebisar. men just att dom isf blir 3 st??
Ett tag iaf hoppas jag det funkar. Vet inte annars hur man löser det?

Aristarcos
0

# 4 tror nog att det går bra en tid iallfall med bebisen/rna hos hanarna, men när de blir äldre kan det bli problem.  Det kan ju bara bli hanar också, och inga tjejer. Normalt blir det väl mellan 1-5 ungar.

Så sätt ut till salu så kanske du kan sälja dem när de är 5 veckor till ny husse eller matte :)

jezzijezz
0

# 4

ja jag vet ju inte än om det blir honor eller hanar. blir det honor så har jag plats så dom kan stanna med mamman å hennes burkompis.

Tror inte hon har bär på så många ungar…hon e inte så stor…kanske 1 eller 2 tippar jag på.

Det svåraste för mig som e novis e att kunna se vilket kön bebisen/-arna har = / vill ju inte att samma sak ska hända igen som hände Fendi!