Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2913 ggr
annakari
0

hanar som slåss..

Jag hade en marsvinshane när jag var liten som var den goaste man kunde tänka sig. kom springande när jag kom från skolan och gick lös i hela huset.. Det här var innan man visste att man måste ha dem två och två. Nu till min fråga. Jag har köpt två marsvinshanar som bara slåss. Dom hackar tänder och kan inte vara uppe i knät tillsammans. Supertråkigt eftersom jag sett fram emot att äntligen skaffa marsvin. Jag har haft dem i 2 månader och hanterar dem dagligen. Men nu har den ena fått svamp och behöver behandlas 2 gånger varje dag det har inte gjort saker bättre direkt. Han har bitit mig ett par gånger när jag ska smörja in honom med canesten. Den andra verkar vara lugnare men är den som verkar vara ranglåg.. Ska dom slåss så här mycket och ger det med sig?? nu har dom slagits så hela buren rör sig i 2 veckor.. Det var inte direkt så här jag hade tänkt mig det…

Hur gör man för att få dem att sluta slådd och bli tama?

Fridaaaa
0

Slåss dem eller bara bråkar?
Får dem sår av varandra? För blir dem som 2 "bollar" och flyger på varandra, då slåss dem. Hackar dem bara tänder och smågnabbar är det ingen fara.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lixim
0

Hur stor bur har dom?

Absolut kan det funka sålänge de inte slåss så det blir sår som #1 säger men jag tycker inte det är riktigt shysst att marsvinen ska hacka tänder och jaga runt på varandra hela livet. För om jag förstått det rätt har de slagits länge?

Hade jag varit i din sits Ts hade jag skaffat en stor bokhyllebur till grabbarna och sedan sett till att mat,hus,vatten finns på en sida och likadant på andra sidan så dom inte har något att bråka om, och så de alltid kommer undan varandra.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland