Om att sälja marsvin
Jag behöver tyvärr ge mina marsvin ett nytt hem omgående. Jag har lagt upp en annons här på marsvin iFokus, utan svar än så länge. Jag är orolig att jag inte ska finna en seriös köpare om jag vänder mig till någon annan plats än marsvin iFokus. - Men jag måste ändå rådfråga er, har ni något förslag på någon sida där jag kan försöka sälja marsvinen? Är väl lite si sådär med omplaceringshem.. då känns det som att marsvinen kan hamna vart som helst.
Blocket! Du har alltid rätt att neka köp, det är du som väljer din köpare. Finns massor av bra människor som använder sig av blocket men tyvärr de som inte ska ha djur heller. Man vrukar ju kunna få en känsla av människan och kräv gärna att de ska berätta om sig själva, kanske lite telefon och mailkontakt. Om de verkar tappa intresset är de inte heller rätt köpare. Jag brukar var alite extra jobbig, pracka. Dem massor av info redan i tele o då märker man fort om de är seriösa eller inte.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Blocket, är utan tvekas den köp och sälj sida med störst traffik och också störst chans att hitta en köpare hos. Så jag hade provat där. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Hade det inte varit för att du bort så långt bort så hade jag onekligen kunnat ta hand om dom. Även om jag kanske inte kan behålla alla på sikt, men jag skulle iallafall ha tiden att vänta tills en bra köpare finns.
Blev ganska kär i några st må jag lova :D
Det finns en grupp på facebook: "Marsvin säljes/köpes/omplaceras". Den tycker jag har bra vibbar och det är mycket marsvinsfolk (förstås) där.
Ja verkligen synd att du bor långt bort :(
Vet inte hur pigga dom är på å transportera så långt inne på djurtransport iFokus, men om du är intresserad så kan vi prata mer om det i den andra tråden eller via pm/mail. :)
Intresserad är jag! Men sambon har sagt att om jag ska ha fler grisar så ska jag se till att tjäna pengarna själv med för att ta hand om dom.
Vad jag däremot kan säga. Att om det verkligen krisar, så kan jag ta hand om dom!
Blev ju mäkta förtjust i Frej och Tim-joel :P
Både Frej och Tim-Joel är mycket fina grabbar :)
Dom har sån personlighet båda två!
#4 tack för tipset! :)
#1 och #2 ska se om jag vågar mig på blocket :) väntar ett tag.. har trots allt bara haft annonsen uppe i ca 24timmar här på MiF.
#9 Jag har haft ute på blocket. Många seriösa.
Man får helt enkelt kolla upp dem som mailar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej!!
http://www.blocket.se/ är en bra sida tycker jag. Med oftast seriösa köpare, för dina marsvins skull.