Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1324 ggr
Fridaaaa
0

Vad gör du just nu? #19

Gör en ny tråd, den andra var så lång och jätteseg laddadGlad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mixxie
3

Skall ändra om i bloggen nu så den blir lite snyggare och så skall jag bli bättre på att blogga :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Fridaaaa
0

#1 heter din blogg?Skrattande

[Alexis78]
2

Har precis köpt min första riktigt bra kamera så nu håller jag på att fixa med söta marsvinsbilder i photoshop.

Mixxie
0

#2 länk till min blogg har dock inte skrivit på länge men skall börja igen nu :) Har fått inspiration från dig :)

Royalz
0

Nyss ätit tacos! Valpisen ligger och sover i soffan Kyss Såå lugn och snäll! Dock en gnällspik men hon har ju bara varit här sen kl 13 idag.

Fridaaaa
0

#4 hihi vad roligt ^^,

Lixim
0

Sitter och tar det lugnt efter en full späckad dag Skrattande

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Mixxie
2

Gav just marsvinen kvällsmat så nu är det tyst här ;)

Fridaaaa
0

Sitter & tittar på "Så mycket bättre" Glad

Mixxie
0

#9 samma här :)

Fridaaaa
0

#10 Det är bra, roligt att höra hur dem gör om varandras låtar Skrattande
Den enda jag inte gillar är Laleh, gillar inte hennes musik :)

Mixxie
0

#11 Ja :) Behöver lite hjälp av er ska min Avatar vara den samma eller tycker ni jag skall byta? :)

[SallysPigge]
0

Väntar på att mina 3 älskade barn ska komma hem efter en dag på skolan. :-D

Royalz
0

Är sjukt trött!! Ska se på desperate housewives sen ska jag sooova..

HumlanochJuvel
0

Ska snart börja kolla lite i engelska boken och se om jag kan hitta något och läsa som kan vara till hjälp tills i morgon… Har nationella prov i morgon Rynkar på näsan

Abico
0

Måste börja plugga psykologi, känns dock mer lockande att se på Gossip girl ;)

Hanna 

[SallysPigge]
0

Försöker värma lite mat till mig och sonen samtidigt som jag försöker ta reda var min ena dotter är samt läsa en himla massa trådar här … :-P

Royalz
0

Kom hem från praktiken för en stund sedan. Nu får det bli en promenad med stora vovven :)

Fridaaaa
1

Jobbat 2 dagar nu, jobba imorgon med :) Roligt att jag har fått dessa 3 dagarna ^^, Pengar behövs alltid! :D

Abico
0

Tycker det är lite dåligt tryck i den här tråden ;) Gör ni inget längre eller har ni bara så himla mycket att göra att den här tråden inte ligger högst upp på viktighetslistan?

Jag har precis gjort klart domarmaten till utställningen imorgon och nu ska jag fixa med marsvinen lite innan läggdags.

Hanna 

[jejjas]
0

Jag sitter och slöar i soffan med en fet godispåse på magen ;) ska väll snart lägga mig sådd jag ska upp å jobba i morgon :( hade hällre åkt på utställningen

_Charlie
0

Åh denna var ju länge sen! :D

Jag har under kvällen….

Klippt mig, slingat håret, dundrat sönder trumhinnorna samt smällt i mig en hel påse ostbågar och en 100 grammare choklad.

Jag viktväktar. Går skitbra.

Abico
0

#21 - Så himla tråkigt att du inte kan komma imorgon :( Men ha det bra ändå!
#22 - Bra jobbat, massor poäng och grejer där ju! :D

Hanna 

_Charlie
0

#23 Tack! Ja det är väl så det funkar väl? Flest points på en kväll vinner. Eller…? :D

Abico
0

#24 - Japp :) Du har fattat helt rätt!

Hanna 

_Charlie
0

#25 haha jag vill inte ens veta hur många dagar jag skulle behöva fasta helt och hållet för att ta igen dom pointsen. ;) Men men, nya tag i morgon igen. ;)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blir det kalas för mina småsykon:P

Lixim
1

Sitter hus/hund/katt vakt åt mamma med syrran. Just nu under mammas el värme filt och ser på master chef junior.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Mixxie
0

Ska snart iväg på freestyletävling, nervöst :) Sen ska jag forstsätta försöka få Kolan att bli frisk :P

Royalz
0

Sitter här och proppar i mig chips.. Inte bra :p

Ska snart ta och åka iväg en sväng och gå med ena vovven i det fina vädret :)

wingren
0

Kom hem från jobbet från en stund sedan, KALLT! så nu sitter jag under en filt och tycker att min fina mise ska komma in o värma mig (:

Lixim
0

Varit ute med vovvarna i 15- . Ush

Smf 475 Lixim's

Bloggen

[Maijah]
0

Släppte precis ut svinen på golvet..

Lyssnar nu på musik och tar det lugnt med pojkvännen :)

Mixxie
0

Gjorde just lite lördags godis åt grisarna :)

Lite bilder kan ni se här

Ikväll ska jag väl mest slappa och mysa med hunden :)

Fridaaaa
0

Funderar på om jag ska titta på Melodifestivalen eller Gladiatorerna kl 20.00?

Mixxie
0

#35 Jag ska troligen se Gladiatorerna :P Såg lite av det förra Lördagen så tänkte se det idag har ändå inte så mycket för mig hehe :)

Fridaaaa
0

#36 OKej, hmm ett dilemma här hehe för Gladiatorerna går ju repris med sen så :)

Mixxie
0

# 37 Går det? Visste inte jag Skäms

Royalz
0

#37 Det gör ju melodifestivalen också ;-)

Undrar även jag om jag ska se melodifestivalen eller gladiatorerna..

Fridaaaa
0

#38 Ja Gladiatorerna går imorgon kl 16.00 i repris

#39 Jo det vet jag :) Vet dock bara inte vilken dag :)

Mixxie
0

#40 Jaha, men tror att jag kollar det idag iallafall :)

Fridaaaa
0

#41 Hehe okej ;)

Fridaaaa
0

Yes Dead By April vidare till GLOBEN! Så hääääääääääär glad är jag ;) Min musik det! :D

Misarn
0

Jag sitter och knåpar på hur man ska kunna göra om här hemma, har en super idé på ett badrumskåp jag ska försöka konstruera Tyst

Royalz
1

Funderar på om jag ska åka på ringträning med vovven ikväll eller inte. Hade ju varit super bra att hinna med ett träningstillfälle innan helgens utställning eftersom hon är så rädd för andra hundar. Men det är 12 mil dit och jag vet inte om jag har lust att köra :p Aja får se hur det blir.

[Maijah]
0

Puttar upp denna lite :)

Jag tar det lugnt… sitter och tittar på hanarna som springer runt som galningar på golvet *s*. Har förövrigt Sportlov, otroligt skönt!

Fridaaaa
0

Sitter och funderar på vad jag ska göra.
Ensam hemma helt med alla djuren hmm…

[Maijah]
0

#47 Samma här! Bara för det så ligger alla djuren och sover också.. Känns jättetomt :P

Fridaaaa
0

#48 Hehe ja det är det. Får se vad jag hittar på:P

[Maijah]
0

#49 Hehe :P

Måste bara visa.. Medans marsvinshanarna alltid vill ut ur buren, så vill min katt alltid in i buren! Såfort jag lämnar vardagsrummet ligger hon antingen i rasthagen och sover.. eller inuti buren. Baileys och Coffee ser alltid ut att undra vad som står på först, sen struntar de i henne. Tur att hon är en snäll katt och aldrig gör dem illa, har dock gallerburen stängd under natten ändå, hon kan ju bli busig och råka riva dem eller så.

Vill bli av med gallerburen också.. så mkt bättre med hemmabygge. Synd att man är pank för tillfället :P

Fridaaaa
0

#50 Hihi naw :) Min ena katt gillar med marsvinen:P

Ja jag vill med bli av med gallerburarna men har med pank xD Så det får vänta lite till :)

[Maijah]
0

#51 Mmm.. pengar är alltid ett problem på nått sätt ;)

Har städat hela huset + alla djurens burar. Det var riktigt välbehövligt :P Nu ska jag åka iväg till föräldrarna ett tag.

Fridaaaa
0

#52 Ja det är ju tyvärr det. Menmen så länge jag har så pass stora burar som jag har plus hage till dem, så får dem vara nöjda så länge ;)

Charlotta-B
1

Lagar lite mat just nu .

Charlotta-B

_Charlie
0

#54 Jaha så det är därför jag är totalignorerad ikväll. ;) ;)

Jag har precis käkat. Nu sitter jag och stirrar på mitt halvbyggda burskåp och längtar tills byggaffären öppnar i morgon så jag kan hämta hem virket som behövs för att fortsätta. Det har stått still i 2 dagar nu och mina fingrar värker efter att få fortsätta. Å andra sidan har min handflata fått en chans att läka alla blåsor och sprickor om man ska se något positivt med att inte kunnat bygga på hela helgen. ;)

Fridaaaa
0

#55 Förstår att fingrarna kliar att få det klart ;) Hade det gjort på mig med hehe :)
Men jag får vänta innan jag påbörjar något sånt ;)

Mixxie
0

Ligger på hotellet och slappar :P

_Charlie
0

#56 Usch ja, speciellt nu när 2 våningar är färdiga och man liksom ser inom sig hur det kommer bli när det är klart. Jag vill leka med plexi nuuuuu! :D

Fridaaaa
0

#58 hehe förstår jag det ;)

2 marsvin i samma myspåse? Snacka om kompisar hihi

Royalz
0

Kollar på Big Brother som äntligen börjat igen :)

Fridaaaa
0

#60 Såg några få minuter på det.
Förstår inte hur ena människan tänker, hon är i v,36 gravid och har för sig att hon ska föda i bb huset, stackars lilla barn :/

[jejjas]
1

Har precis gått upp =) dricker kaffe och stör mig lite på min bebis ;) använder min blåsa som studsmatta ;)

Royalz
0

#61 Jag tror iofs att ett nyfött barn inte är särskilt medveten om vad som händer ;) Tycker dock att det var lite skumt att en gravid fick vara med med tanke på att svenska folket vill se festande, fylla och att folk gör bort sig.

Vad nyss hos tandläkaren och skulle ha borrat men jag klarade inte av att ta sprutan.. Så jäkla värdelöst att vara spruträdd!!

Fridaaaa
0

#63 Ett nyfött barn behöver lugn och ro, får den inte där inne ;)

Royalz
0

#64 Det är ju därför hon fick ett eget rum precis i ingången där dom gick in :) Där är det ju lugnare.

Fridaaaa
0

#65 Ok såg det inte ;) kollade bara en liten stund, tycker bara programmet är helt fel xD

Fridaaaa
0

#65 Just fått reda på att hon är fejk-gravid ;)

Lixim
0

Sitter och är ruskigt irriterad. La ut mina små flickor från d-kullen på annons. Fick svar från en väldigt trevlig tjej. Hon ville hämta dom imorgon. Men jag sa det att jag vill gärna bygga upp en relation innan jag säljer mina marsvin så jag vet att dom får ett tryggt hem. Efter en del mailanden fick jag reda på att marsvinen var till hennes 6 åriga dotter, jag sa då att det är hon som ska ha huvudansvaret och ett starkt intresse och att marsvin  lever länge m.m

Kom även fram att de skulle bo i en för liten bur.

När jag snällt säger till henne att verkligen fundera över sitt beslut och skaffa större bur samt  hitta barn vana marsvin hotar hon mig med att ''får jag inte köpa dina köper jag från djuraffär''.

Jag sa då riskerna med att köpa från djuraffären. Då säger hon ''ja jag vill inte köpa från djuraffär men det måste jag om jag inte får köpa dina''.

Har aldrig vart med om nåt så.. oseriöst.

Och hon fortsätter maila mig om att hon ska ha dom, även om jag artigt sagt nej. Herregud för en del folk.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Fridaaaa
0

Länge sedan någon skrev här:P

Aldrig sett Pepsi så glad. Han gör popcorn skutt hit och dit med den lilla :D Det gör en "marsvinsmamma" glad :D

Royalz
1

Har varit och tränat på gymmet nu på förmiddan, blev benen idag. Nu ska jag äta frukost och lite senare får det bli en springtur med stora hunden.

Charlotta-B
0

har på förmidagen vägt lite marsvin, och så har vi fotat ett par som behövde nya kort på hemsidan. Sen blir det nog laga lite mat å så. Lugn dag idag.

Charlotta-B

Fridaaaa
0

Varit ute med vissa av kaninerna :) Härligt väder! :) Längtar tills det blir ännu varmare så att marsvinen med kan få vara i hagarna :)

Abico
0

Sitter och försöker skriva min projektrapport, det går inget vidare ;) Det är hemskt vad man blir lättdistraherad när man måste göra tråkigheter. Just nu funderar jag på om jag inte skulle ta och städa buren, rummet och tvätta lite istället för att arbeta ;) Men nä, den måste bli klar för tiden rinner iväg… Bäst att fortsätta kanske.

Hanna 

Fridaaaa
0

Dricker kaffe hehe 
Varit ute en hel del idag.

Royalz
0

Äter mat! Blev stekt kyckling filé med kokade grönsaker och sås :) mums!

Charlotta-B
0

Just nu sitter jag och surfar runt på mif lite.
Har hunnit med en hel del idag :D

Charlotta-B

Fridaaaa
0

Sötsugen! :P

Charlotta-B
0

#77 hehe då får du äta nått sött

Charlotta-B

Fridaaaa
0

#78 Har inget hemma :P

Charlotta-B
0

#79 då får du baka :P

Charlotta-B

Fridaaaa
0

#80 Orkar inte ;)

Charlotta-B
0

Godmorgon Mifare! Sovit gott? Nu ska jag ut med hunden och så fodra frukost och äte frukost själv.

Charlotta-B

Fridaaaa
1

#82 Jajamensan! Vaknade av pipande i kläckern, klyckling kläckt :D

Charlotta-B
0

#83 Åh vad roligt! Bild?

Nu när jag var ute med hundarna plockade jag lite gräs till marsvinen. Ohoj vad godis det va :D nu är dom glada :D

Charlotta-B

Fridaaaa
1

#84 Kan visa ikväll :)

Charlotta-B
0

#85 Toppen!

Nu blir det frukost för tvåbenta :P haha

Charlotta-B

Fridaaaa
1

Tog en snabb bild på  dem 2 som har kommit, den till vänster kom inatt och den till höger nu på morgonen :D

Abico
0

Idag ska jag fortsätta skriva min projektrapport, måste bli klar idag (Ahhhhh!!!) och även min engelskarapport. Super fun day ;)

Hanna 

marsvin-90
0

#87 Guuuuuuuuuuuuuuu sååå söta!! Vill med ha hönor/kycklingar =/

Charlotta-B
0

#87 söta dom var :)

Nu har jag precis kommit hem, har cyklat till min pappas jobb och tillbaka. 17,9 km! De får duga som motion idag :P hehe

Charlotta-B

Fridaaaa
0

#89 Hihi tack :)

Fridaaaa
0

Ledsen. Såg en annons på blocket. 10 månaders hona med 3 ungar. Fått 2 kullar stod det. Hemskt :(

_Charlie
0

Såg den också. :(

Fridaaaa
0

#93 Fick reda på nu att dem hade köpt marsvinen i djuraffär, 2 st. Dem sa att det var 2 honor, och en morgon hade det legat ungar i buren och då hann hanen para om honan direkt.

Abico
0

Kom precis hem från jobbet, känner mig gött slutkörd efter gårdagens/kvällens/nattens studentbal och en hel dags jobb men nu ska jag sätta fart och plugga - hurra hurra ;)

Hanna 

Charlotta-B
0

Nu ska jag ut med hundarna sen iväg och kolla på en kolonilott. Då vi bor i lgh är det svårt att odla. Men nu ska det bli annat :) gräs å grönsaker i massor :) hihi

Charlotta-B

Fridaaaa
0

Hemma från akuten. Vilat med

Charlotta-B
0

Färgar håret. Hur gick de frida

Charlotta-B

Fridaaaa
0

#98 Jodå gick bra. Röntgat fingret, det var bruten och fick sy:/ Antibiotika i 10 dagar, stygnen kvar minst 10-14 dagar

Royalz
0

Fick nyckeln till lägenheten idag :D

Imorgon kommer mamma och hennes sambo och hjälper till och river ner tapeter och spacklar :)

Charlotta-B
0

*99 vad bra :) det läker nog fint :) *100 åh vad kul :) alltid kul att fixa och dona :)! Nu ska jag gå ut med hundarna. Sen äta frukost. Annars idag blir det lite jobb på kolonilotten och sen städning och tvätt hemma :)

Charlotta-B

Abico
0

Försöker vakna till för att ta mig till jobbet, seeegt. Föhoppningsvis blir det en lugn dag.

Hanna 

Fridaaaa
0

#101 får hoppas det :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer