Verkligen sellnic?
På fredag är sista behandlingen med ivomec mot sellnic på mina grisar. Vissa har blivit något bättre medans stackarns tuva är helt full av mjäll. Öronlapparna är som papper och fulla med skorv. Bakom öronen är det tjocka lager vit mjäll. På bröstkorgen och rumpan har hon mjäll och sårskorpor. Magen och sidorna har börjat bli tunnhåriga och hon kliar sig konstant. Visst kan det inte vara annat än sellnic? Är ivomec alltid lika verkningslös? Ska ringa vet. imorgon, och tjata till mig stronghold.
MVH Erika :)
Vid sellnic kan immunförsvaret vara ruggigt dåligt, vilket kan göra att andra åkommor blossar upp. Min Charlie fick kronisk svamp av sin hemska sellnic som jag tyvärr aldrig fick bukt på. Det låter ju nästan som att det kan röra sig om en svampinfektion uppepå sellnicen.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Tycker förresten att det är jättebra att du ordnar stronghold, ge dig inte förrän du får det.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Får stronghold utskrivet mot att jag tar reda på dosen för marsvin… så någon som vet hur många droppar dem ska ha? Kan man behandla en bebis på 3 veckor och 300 g? Skulle finnas något man kan bada dem i mot sellnic?
MVH Erika :)