Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 866 ggr
Eulwen
0

Att stå emot ett begär.

I helgen var jag på utställning och bland saludjuren satt en liten lurvig sak som fångade mitt öga. Jag stod emot impulsen på plats att ta med honom hem men kan inte få honom ur tankarna. En rödögd ch-teddy i lilac och vad som såg ut som golden. Underbar. Jag törs inte kontakta uppfödaren, risken finns att han är kvar och då är jag nog körd. Kanske är han såld, jag vet inte. Åh. Sitter och argumenterar för och emot med mig själv, oerhört påfrestande!! Jag har plats, fast egentiligen imte eftersom de lediga platserna är reserverade för kommande uppfödningar. Osv…. Tala klokt till mig, jag behöver tas ner på jorden! Hjälp.

Lixim
0

Det är det tråkiga med att vara uppf. Att man måste låta bli dom där extra söta grisarna som man fastnar för. Vi gjorde så att vi skaffade en bokhylle bur till pettar.. vi kunde inte låta bli och min sambo älskar pet utställning. Tänk är det värt att det marsvinet ska hålla en avelsplats i cirka 7 år.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Eulwen
0

Ja du har rätt. Jag har dessutom redan ett par pettar, de första marsvinen jag skaffade nu.

Jag har bestämt mig för att göra likadant som innan jag skaffade min himalaya. Vill jag om ett år fortfarande ha en CH-teddy så skaffar jag en då. Då vet jag iaf att det inte är ett impulsbeslut.

Det är lite eländigt att det ska finnas så många fina varianter av marsvin… Oskyldig En self red står också på önskelistan.

juliino
0

Han fångade mitt öga med en lilac/lemon var det och så extremt fin! Ville ta med honom hem direkt men platsen finns inte här tyvärr. :(

Virvlan
0

Sånt är så jobbigt när man verkligen hittar en som de klickar med.. man vill HA DEN MED SIG HEM! men… finns inte plats.. ;(

godisgrisen
4

Det är ju härligt att impuls köpa det känns lite busigt och det finns ju så mycket man vill ha. Men tänk om du verkligen skulle köpa alla di bara VILL HA jösses vad med marsvin du skulle ha då och några impulsköp skulle du säkert ångra efteråt. Nej man måste vara hård mot sig det tjänar man på i längden.

Fast ibland önskar jag att jag hade obegränsat med plats och tid då skulle jag ha en sån och en sån och en…

carsbo
0

#5 skrattade gott åt ditt sista stycke då jag så väl känner igen dina ord i mina tankar! Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Eulwen
0

#3 Jajust, lilac/lemon var det ja! Med underbara röda ögon som jag är så svag för.

Det som gör det svårt är ju just att det FINNS plats hemma. Hade det varit fullt hade det varit lättare att avstå. Fast platserna är reserverade. När den första fina ungen som ska sparas föds här kommer det nog att kännas bra att jag avstod det här marsvinet ändå.

Glad

silfver6
1

mm mitt marsvin har fått en stor böld som är ca 3cm hon är 1 år gammal och heter Belle.  Veterinären säger att vi antingen ska tömma eller operera eller Avliva. Hon verkar annars förutom '' Bölden så är hon pigg och springer runt och tjuter. Hjälp vad ska jag göra ?