föda i utebur
Så, jag har försökt sälja av mina marsvin. Hade 24 stycken. Och jag har lyckats. Har fem kvar och de får stanna. För de kan bo i utebur.
Men ena honan verkar vara dräktig (?) . tjuvparning, jag har ingen aning om hur det hände. Skulle vara om min lillayster lade en hane i fel bur bara över en dag och sen rättade sitt misstag. Jag har ingen aning.
Men hursomhelst. Kan hon föda i utebur? Vad är det för risker?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Beror på hur uteburen ser ut:)
Men, jag har haft marsvin som fött ute i utebur, fast på ben då,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men om den står på marken. Med kycklingnät under. Och såklart ett "rum" med isolerat tak och väggar.
Kan det inte bli kallt för bebisarna? Om de kanske regnar när de föds eller så?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#2 Det är säkert ingen fara. Lägg in ordentligt med hö eller halm i "boet" så håller de värmen.
# Ja det ska jag göra. Men tänk om hon föder ute. Jag får helt enkelt hålla koll på henne , =) Tack för svaren !

Tror ju inte det är nån fara om hon föder ute heller, men skulle inte ha hönsnät i botten till marsvin är rädd att dom fastnar med sina små tassar och dom gräver ju inte.
5# Nej de gör de ite, Men förra sommaren hade en grävlig/räv eller vad det nu var grävt sig in. Och tagit alla tre marsvin som var i den buren. och det var ingen vacker syn.

#6 Ojdå jag då kanske du måste ha nät ändå.
# 6 Nej usch vad hemskt. Har aldrig ens reklekterat över att någon kan gräva sig IN…