Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 783 ggr
[copicaddicted]
0

Håll tummarna!

Tog ut Lilla My förut idag och fick för mig att sätta mig ner med henne vid Lolas bur. Lola blev genast intresserad men Lilla My började direkt hacka tänder, troligen då hon fick sig ett nyp förra gången dom träffades.

Men jag var fräck nog av mig att ta ut Lola och sätta dom brevid varandra, riktigt tätt, båda 2 i mit knä. Lite klapper blev det allt, men efter en stund så börjar Lola putsa Lilla Mys öra Förvånad

Fick världens chock och letade genast upp en 30x30 låda som jag la ner en ny filt i och stoppade ner dom med lite godsaker. 2 timmar gick, bara hackande med tänder. Men jag såg att Lola var väldigt intresserad då hon gärna sniffade lite på My, så nu när det började närma sig att vi ska hämta barn på dagis så var jag ännu fräckare och kastade in filten dom suttit på, samt godis och lite "nyheter" i den stora buren där Vimsa satt och ylade efter tjejerna. Sen möblerade jag om och satte in Lolas hus och hennes myspåse och sen in med grisarna i buren.

*Peppar peppar* Borde väl eg. inte ens säga det för då går det väl åt pipan…. Men dom har bara rykt ihop 1 gång på snart 3 timmar Skrattande
Klar förbättring mot förra gången då det tog knappa 20 minuter!

BUren är stor nog att dom kan sitta på var sin ända och tjura om dom så vill. Men den här gången tänker jag INTE ge mig i första taget!

Just nu går dom mest och sniffar på varandras saker och låter varandra vara ifred och jag kan inte höra nått tandklapper heller.

Däremot har jag 2 uppspelta grabbar som tjattrar värre än höns i ett hönshus Skrikandes
Blir väl så när dom hör brudarna käfta ^^

OM det funkar att ha dom i samma bur, dominanta som dom båda är. Är det bättre att ta hem en kastrat som får leda dom?
Annars kommer jag troligen ta hem en ändå för att se om det funkar i samma bur som Lola.
Tänkte på om det kan få tjejerna lite "lugnare" mot varandra?!

tantnett
0

Vill tro att det skall kunna fungera, håller tummar.

Har själv med jämna mellanrum grupperat "kärringar" och det har faktiskt efter lite mudder fungerat bra.

Har dom tillräckligt stor yta så skall det inte vara något problem.

Men var noga med att hålla viktkoll, för där ser du direkt om någon är eller håller på att bli "utstött".

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[copicaddicted]
0

Nu har dom suttit ihop i 6 timmar och bara 1 gnabb som jag sett :D

Dock märker man maktspelet mellan dom.

Men Lola och Vimsa kommer överens! Skulle rätta till en sak i buren och då tjöt Lola högljutt och jag fick verkligen ta upp henne med myspåse och allt fr att visa att det bara var JAG och inget farligt. Tog upp Vimsa samtidigt dom visat stort intresse för Lola och satte dom nos mot nos. Lite tjut från början på Lola. Men efter 30sek så somnade hon nästan och Vimsa kröp in och myste med Lola i myspåsen Skrattande

Tjuskalla bäst som tjurskalla sist, dvs matte ;)