Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1586 ggr
[copicaddicted]
0

Hampa / natursnöre / papperssnöre

Kan nått av dom vara farligt om dom äter på det?

Har lite ideeer nämligen :P

Bellebus
0

Det enda med papper som jag vet är farligt är om dom tuggar i sig papper med trycksvärta på :-)

Aristarcos
0

Spontant, papperssnöre abolut, natursnöre vad är det gjort av ?

Hampa nja vet inte det är kan ju kanske innehålla droger ??? Eller om det bara är fröna som gör det, det hade jag spontant undvikit !

[copicaddicted]
0

NAtursnöre finns lite lite olika material, men vanligast är nog lin, bomull och jute.

Sen menade jag papperssnöre i riktigt papper, sånt som Panduro har. Givetvis naturfärgen som inte borde vara färgad mekaniskt. SÅ jag menade inte plastigt presentsnöre :)

Inne på Gerbiler och även på mus i fokus verkar dom använda det som lianer och dylikt. Så då borde det väl vara ok?

JAg har även tillgång till sjögräs-snöre/mindre rep. Men det gänns glatt, som att det skulle vara behandlat. Men det kanske är så naturligt? Har inte sett det förut Obestämd

Bellebus
1

Om det används till möss och råttor, som äter sönder allt dom ser, så har jag svårt att tro att det skulle vara farligt för marsvin :-)

imoon
0

Hampa finns i flera olika sorter, den sorts hampa som används för tyg och rep är inte en drog. Hampafrön som finns i fröblandningar är heller ingen drog, även om det självklart kan av misstag hamna något enstaka frö av "drogsorten" i blandningen… Men den risken är liten.

Tror inte det är farlig att de äter av snörena men knappast nyttigt heller.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus