Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1743 ggr
Aristarcos
0

Fråga om vanlig Teddy-

Hej, jag undrar är teddys vanligt sociala, eller är de mer tystlåtna.

Vi har ju en CH-Teddy som är blyg och pratar aldrig, men hur är det med vanlig teddy.. är de pratiga ?

juliino
0

Jag har ingen aning men jag har en Teddy och han pratar inte så mycket och är väldigt lugn. Mitt första marsvin var en Teddy blandning och han var jätte lugn och sa inte alls mycket.

Jag har funderat på om det är något med den rasen att dom är lugnare?

Aristarcos
0

#1 har fått det intrycket att de inte är lika livliga som tex self och nonself.. om jag jämför med våra nonselfar vi hade som var framåt tuffa och aktiva, så är vår ch teddy väldigt lugn, skygg ( men det tror jag också kan bero på hur hon har bott tidigare)  Men bara för att de är lugna behöver ju inte betyda att de inte skriker på mat… just nu är det mycket lugnt i buren, knappt att vår sheltie skriker på mat…hoppas att det vänder, för de två som är kvar mår ju bra. Men det är så tyst…

_Charlie
0

Nu har jag ju inte teddys men rexar, och de är absolut mycket mycket lugnare än alla andra raser jag har. Teddys och rexar är ju 2 skilda raser men ändå.

Den livligaste rasen jag haft var skinny, och rexarna är absolut den lugnaste.

Aristarcos
0

För mig har nonselfarna varit spralligast och livligast, sheltien lite mitt i mellan men mer emot lugn och då CH- teddyn som är extremt lugn.

ew
0

Min teddy är väldigt pratig och social. Han kanske är ett undantag då:P

[jejjas]
0

Jag har 11 teddys och alla har olika temperament och personligheter :) , Har en 7 veckors unge som är helt över social ;) sitter alltid på kanten v buren när man kommer in å pratar, även så hans mormor är lila över social :), jag tror det handlar mer om vilka linjer man använder i sitt avel, har även endel dom är hysteriska och blyga ligger gärna tryckta i buren när man kommer in, om man inte har mat med sig förstås ;) men som sakt de beror ju lite på hur föräldrarna är med, i den första kullen vi fick efter vår ena Teddy hona blev ungarna mycket blyga och försiktiga, i andra kullen använde vi en helt annan hane som är mycket över social och dom 6 ungar efter honom har blivit mycket sociala och trevliga. :)

Misarn
0

Våran Zooie är rex/teddy och hon pratar inte heller så mycket, någon enstaka gång kan hon falla för grupptrycket. Tror det kan vara från individ till individ alla har ju olika personligheter men hon är väldigt lugn och tyst av sig.

Fridaaaa
0

Har en teddymix, dock mest lik teddy, han är social och pratglad :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pinku
0

Min rex Sockan är helt klart lugnare och sävligare än de andra. Han pratar mycket i famnen, som de andra inte gör alls, ett lågt typ "bubbel-kutter" (vet inte hur jag ska beskriva det) men han skriker nästan aldrig :)

Virvlan
1

Marsvin har ju olika personligheter. Tror inte de handlar så mycket om ras kanske?

[apprecier]
0

Hade både ch-teddy o teddy förr. Ch-teddyn var så himla tyst av sig, man hörde honom aldrig. Teddyn var sjukt högljudd. :) Det var olika där.

millib
0

Jag hade ett gäng Rexar förut som jag tog emot vid en akut omplacering men hade ju samtidigt massor av Alpaca som är kända för att vara stillasittande moppar så jag tyckte det var kul med lite liv och rörelse när Rexarna kom :o Men som sagt kanske inte det bästa att jömföra dessa raser ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Strigoaica
0

Jag har två teddysar och dom pratar väldigt mycket! :)

southdakota
0

Jag har en teddy som låter massor och en som är väldigt tystlåten, lite kul eftersom de är bröder Flört