Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 558 ggr
Kajzza
0

Förlossning någon speciell tid?

Är det någon speciell tid på dygnet som är vanligt att marsvinen föder eller är det helt olika? Alltså jag menar nog, är det troligare att förlossningen startar tex när familjen har gått och lagt sig och marsvinen har det lugnt och skönt eller är de mer benägna att föda i sällskap?

Eller är det helt slumpartat kanske?

Sitter och väntar och väntar, minns hur det var att gå med tvillingmage till v40. Måste kännas så för Tilda nu…huga.

Hon äter i små små omgångar och vilar däremellan. Pigg och vaken när man är framme och pratar med henne men hon verkar undvika yviga rörelser. Vem skulle inte göra det haha.

Vill så gärna vara med när hon föder, vill inte vakna till en tragedi som förra gången. 
Kom igen Tilda, kom igen!!!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

_Charlie
0

Mina 2 kullar har fötts tidigt på morgonen.

[SallysPigge]
0

Min föddes på förmiddagen, men det var bara jag hemma

Abico
0

Det flesta av mina kullar har fötts på kvällen/natten (mellan 19.00-04.00), hade en knas som födde mitt på dagen också men hon stack ut ur mängden ;) Jag sover så lätt när jag väntar marsvinsbebbar så jag har vaknat varenda gång och kunnat vara med, jättekul :)

Hanna 

Linnet
0

Här har det fötts kullar alla tider på dygnet, ingen speciell tid då det fötts fler, morgon, dag, kväll, natt.

Fridaaaa
0

De flesta föder på kvällen,natten, morgonen, det är vanligast :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.