vad är favvo-godiset?
ja vad gillar era marsvin mest?
mina marsvin gillar torkade brännesslor mest dom verkligen älskar det!
Mina gillar maskrosblad bäst :) Och äpple :)
Alvin är "kär" i sin havregrynsgröt haha
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
här har vi inte hunnit testa mycket än då vi inte haft dem mer än ett par veckor, men gräs och sallad står högst på listan :) saker som kishkål(stavning) och maskrosblad är inte lika poppis. bananer gillas
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Mina älskar Gräs, Gurka, Sallad, Paprika och vattenmelon 
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Gurka är nog favvosen bland alla grisar.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Morotsblast och persilja :)
Hihi marsvin är sååå olika!<3<3
Alla grisarna älskar persilja och paprika och gräs. Pumpkin föredrar sallad. Castor har sin nyponsoppa, Quinns favorit är morötter. Konstigt nog tycker ingen av våra grisar om gurka så mycket.
Sallad och Gurka är nog favvon här hemma :) Och gräs såklart!
Mvh Linnea
Gösta älskar vell det mesta han får. Men något hans lilla marsvins-hjärta verkar banka lite extra för är blad-spenat och timjan.
Bladpersilja och gurka. Även maskrosor och gräs. Har sått persilja och annat gott nu, så man vet att det är giftfritt. Torkade nässlor har jag i skåpet. Kanske skulle prova att ge pojkarna det ;)
Våra älskar paprika och kålrabbi och gräs :)
Men ingen av dom är stormförtjust i gurka konstigt, de äter det men inte först av det jag lägger in.
Det mesta går hem här. Gräs, maskrosblad, morot, sallad, gurka osv. Min äldsting föredrar tomat framför det mesta :)
Endiver är alla mina grisars absoluta favorit! Utom Grådvärg, han vill helst ha persilja
Mina älskar persilja och äpple. Sen köper jag små godisar (dropps) i en liten grön påse som smakar exotiskt och Nemo kommer springandes när han hör den påsen! Han äter dem hellre än något annat. Och Maskrosblad är väldigt poppis!
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
roligt att få veta!
Alla grisarna gillar paprika, gärna röd! Det mesta som kommer utifrån är också storfavoriter. Den ena av mina älskar alfa alfa groddar. Jag brukar odla till mig själv och provade att ge till grisarna. Han va den enda som faktiskt åt, och han verkligen svullar i sig! haha :)
Persilja och morötter av det jag har provat hittills! :)
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Etta är nog maskrosblad annars är det endiver :)
Okej dom flesta värkar gilla persilja
Förutom persilja, gräs, äpple och paprika älskar de torkade ärtor. Brukar alltid ha en burk med sådana. Råkar man stöta till burken så att de hör blir de alldeles till sig!
Haha
Mina älskar det mesta jag har provat att ge dem känns det som, men maskrosor, gurka och paprika är nog det som har varit allra mest populärt.
Morötter också.
#20 vart får man tag i torkade ärtor? är det gröna eller gula? hade varit kul att testa :)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
#23 De finns att köpa som lösvikt i vissa djuraffärer, bromma zoo t.ex om du bor i Sthlm. Det är gröna, mosade torkade ärtor - sådana som brukar finnas i gnagarblandningar du vet :)
Broccoli! :-D
#24 Aha är det sånna! Tack =)
Majrova,, är det något marsvin kan äta???
#28 Vad är en majrova?
Sallad, paprika och gräs/maskrosblad
#29 Jag vet inte.. såg det i affären bara :p
#31 hehe ok :P
#32 får väl googla det :p
Sallad, gurka, paprika o nästan alla andra grönsaker :D De tycker också väldigt mycket om något godis man köper i påsar, det är som runda små chokladbitar som är till gnagare! Det tycker de om väldigt mkt :) Men får bara 1 om dagen!
oki! :DD

.