bur under uppbyggnad
Jag ser bara att det finns en bild.. :/
#0 Det ser jättefint ut! Det enda jag skulle vilja att du ändrade på är "höhäcken". Gör en hölåda som de kan hoppa in i istället. Vattenflaskan kan du lätt fästa i burväggen med en vattenflaskhållare för cyklar. 
dumlekola jag har satt höhäck för att dom INTE skall hoppa i höet dom får lite hö på sidan om som dom kan prassla i om dom vill men om dom skall hoppa i det så blir det så mycket svinn och det vll jag inte dessutom tycker jag det är äklig tför dom om dom skall äta det dom kissat och bajsat i!!! =)
Belladonna2 det finns fler bilder i mitt foto album =)
/Mofsan
#3 Det är onaturligt för marsvin att äta annat än från marken. Se vart munnen sitter, den sitter "under" huvudet mot marken och är alltså anpassad för att äta direkt på marken. Man bör i största mån alltid undvika att marsvinen skall behöva sträcka sig uppåt för att äta eller dricka då det kan orsaka nackskador samt är onaturligt. Med vatten är det många gånger svårt att undvika men med mat, inklusive hö, är det inte svårt alls. Ge lite åt gången istället så blir svinnet inte stort. Risken finns att de inte äter ordenligt med hö när det är så pass otillgängligt.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#3 Åh, Mofsan! Att hoppa, vältra sig i, göra gångar i och kunna ligga mitt i högen och välja ut just det allra godaste strået är största möjliga livkvalitet för marsvin! Ta inte det ifrån dem! Jag ser att du köper Arken Zoos hö, men om du letar reda på en höbonde i närheten där du bor så blir höet mycket billigare och du har råd med lite spill.
Mina grisar älskar när höet är skitigt och dant och det precis är dags att städa ur. De bryr sig inte om att det är snyggt och fint (det är bara vi människor som har såna dumheter för oss), och det kissiga höet tror jag de undviker eller bara äter så mycket de tål av det.
Enda gången jag vet att marsvin farit illa av hö är när det är mögligt. Det är livsfarligt för dem!!!
Om du vill att höet skall vara lite längre kan du lägga det uppe på en Biltemapall eller liknande så river de inte ner och trampar ner allt på en gång.