Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1334 ggr
PaulineH
0

Vad för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Är sprillans ny på sidan efter att för fösta gången på 10 år skaffat marsvin igen. Bor i lägenhet hyrd i andrahand och har inte tid med hund, inte möjlighet med katt och tykte att marsvin skulle passa trevligt. För helt djurlös funkar definitivt inte efter alla år med djur!

En vän till mig hade en klasskompis som fick lite oplanerade ungar. Dessa lämnades in på en väldigt trevlig djuraffär i trakten, så när jag fick klartecken för att få ha djur i lägenheten var tanken att jag skulle köpa från den kullen då jag visste vart de kom ifrån.

Tyvärr gick inte planen riktigt som tänkt som tänkt då jag hittade den här lille rackaren i en annan bur. Ingen aning om vart han kom ifrån, men tydligen inlämnad av privatperson. Riktigt liten för att vara 6 veckor, och otroligt nätt med litet ansikte, små fötter och smidig kropp. Extremt social, pratig och stencool.

Nu till frågan. Jag är inte jättehemma på färger inom marsvin och vet inte riktigt vad man ska kalla de två grabbarna jag tog. Rasen är väl Crested (Amerikansk?) om jag inte har fel?

Men vad är färgen? Golden?

PaulineH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nästa herre kom från kullen jag egentligen tänkte ta ifrån. Tog en rätt lågrangad men rätt orädd kille. Minst i kullen men ändå mycket större och kraftigare än första killen trots att de är jämngamla. Lite blygare och inte så pratig dock. Korsning mellan långhårig pappa och mamma är virvel (abessinier?).

Inte en aning om vad man kallar färgen dock, så lite hjälp på traven hade varit tacksamt!