Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 966 ggr
[Liinda]
2

Vila i frid Curry

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vila i frid mitt älskade hjärta! Du flyttade till mig som liten, 8 veckor gammal liten pluttunge charmade du mitt hjärta totalt! I över 6 år har våra vägar följts samman och du har alltid fått det där lilla extra av mig för du var min lilla prinsessa och förtjänade att behandlas därefter!

Envis, trygg, vacker, energi och glädje är ord som skulle beskriva dig!

Sen kom den dagen du blev sjuk, äggstockscystorna var ett faktum. Men du var så stark och man hade aldrig kunnat ana att du var sjuk. Du njöt och levde livet!

Men sjukdomen hann ikapp dig på slutet, i över 1 år levde du med cystorna som att dom aldrig skulle funnits där. Men på slutet så tog sjukdomen övertaget, du tappade mycket i vikt och din busiga blick blev svagare och svagare och du orkade inte längre hålla ordning på flocken som alltid hade respekterat dig.

Du min älskade vän, mitt älskade hjärta ska veta att du har hjälpt mig igenom sorg och svårigheter, du har förgyllt mina dagar och fyllt mitt hjärta med kärlek! Du har varit med från dag 1 av mitt marsvinsägande och visat mig alla anledningar till varför man älskar marsvin så kärt!

Du var den sista ur "originalgänget" som lämnade mig och nu är du återförenad med Teguila, Konrad och Hugo igen!

Att låta dig gå är det svåraste beslutet inom djurägandet jag någonsin har tagit, även om jag vet att det var det enda rätta så ångrar jag det så. Jag hoppas att du Curry vet att jag gjorde det för ditt bästa och hade jag fått bestämma så hade du fortfarande varit frisk och funnits här hos mig!

Jag önskar och hoppas så innerligt att himlen finns och att du springer runt där med dina kompisar och är frisk och lycklig. Att du äter så mycket gräs du orkar och popcornskuttar runt!

Min kärlek till dig går inte att beskriva med ord, men det behöver jag inte heller för du kände min kärlek till dig och det vet jag! Älskade Curry jag älskar dig så och jag kommer sakna dig tills den dagen mitt hjärta slutar slå och vi mötts igen! Skutta runt lycklig i himlen nu Countrystyles Edelweiis <3

[Liinda]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Curry <3

marre1970
0

Jag får beklaga sorgen aldrig roligt när sådant händer..:(

esvard
0

Vila i frid Curry <3

jezzijezz
0

Så ledsamt! beklagar! = (
Så väldigt fint skrivet.

[NalaMeya]
0

Vila i frid fina Curry

Abico
1

Åh, fina Curry känner man ju så väl igen även om det var länge sedan du var riktigt aktiv härinne. Beklagar verkligen att du mist din vän, kram.

Hanna 

Mofsan
1

naww beklagar sorgen =(

välldigt fint skrivet

kramar

/Mofsan

Lixim
0

Beklagar

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Liinda]
2

Tack för omtanken alla <3 Det är det som känns så bra att skriva ut sin sorg här eftersom att ni vet hur man känner sig och att ni inte tycker det är konstigt att man kan ha såna starka band till ett djur.Tack <3

amanduss
0

åh :( 
vila i frid söta Curry!
Aldrig kul att förlora ..

Kramar!

Du är otroligt saknad! <3

Aristarcos
1

Lille Curry, lika tråkigt varje gång någon förlorar sitt älskade marsvin..

Ha det så gott i himlen med alla andra marsvinsvänner där.