Hur många killar i en bur?
Hur många okastrerade hanar går det i en bur?
Har nu två men vill ha en till, dom är typ 1 år och 2 månader.
Ska man skaffa vuxen, ung eller bebis?
OM jag nu ska ha ett till köper vi ny bur.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag tror att det ska gå att ha tre men då är det nog hög risk för bråk..
Om du ska testa så se till att du har en ordentligt stor bur (mindre risk för bråk) och att du har en back upp plan om det går åt fasiken 
Antar att det vore lättast med en unge?
Men unge menar du kanske max ett halvår?
Har hittat en jättegullig kille på ett halvår :)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag är inte säker faktiskt.. Det är nog bästa att fråga någon som kan lite mer om marsvin än mig.
Hade själv gärna vela veta då jag har 2 pojkar och jag funderar på om det kan funka med en till..
Det finns en riktigt STOR bur på granngården som jag verkligen skulle köpa!
Jag skulle inte rekomendera mer än 2 hanar tsm. Och det gör heller inte de flesta andra marsvinsägare.
Risken att det blir bråk är tyvärr väldigt stor. En unge skulle eventuellt kunna funka tills denne blir könsmogen, men kan "förstöra relationen" mellan de två vuxna hanarna totalt bara under denna tid. Att sätta in en till vuxen hane är bara att tigga efter att de ska börja bråka.. ingen bra idé alls. Hanar kan verkligen slåss till de antingen är döda eller allvarligt skadade.
Skulle rekomendera en ny bur och två till hanar ifall du vill ha fler marsvin framöver :)
Håller helt och fullt med #5.
Hanarnas relation är väldigt känslig och det behövs inte mycket ibland för att förstöra för alltid.
När din 2 månaders hane blir äldre kommer det kanske (oftast) att bli en uppgörelse om rang. Även om de verkar vara bästa vänner nu så blir det känsligare med tiden.
Mitt råd är att inte sätta ner någon mer hane, tyvärr. Men det går ju utmärkt att göra som #5 föreslår 
Men vad skönt då fick jag svarat också. 
Tackar, tackar!
Jadu trassel, då är det kanske bäst om vi tänker om
, vill ju inte att dom små liven skadar sig/varandra!
Men om dom är så pass unga?
#8 spelar ingen roll de kommer göra upp ändå, det krävs också minst en 1.20 till 1.40 bur till två hanar. OM jag skulle haft hanar, hade jag aldrig utsatt ett fungerande par för att prova sätta in en tredje unge, för med störst sannorlikhet kommer gruppen sluta fungera. Det är flera som provat här tidigare, gått bra ibörjan, men sen brakar det ihop fullständigt…
Som de andra säger, skaffa en bur till med ett par där istället om du vill ha fler.
Jag vågar inte chansa att ha mer än max 2 hanar i en bur, om man inte har riktigt stor hemmasnickrad bur, då kan det gå.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.