Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 789 ggr
ciss
0

Behöver en ny bur

Förr bodde mina två marsvin i en väldigt liten bur, en 75*50. Sedan fick de bo i en stor betesbur som jag hade ställt upp och ner, buren var alltid öppen så att de kunde gå ut och in som de ville (trots att de aldrig gick ut). Som underlag hade jag en typ av vaxduk och handdukar.

Men handdukarna förstördes (förstörde typ 5 stycken, kissfläckarna gick inte bort) och mamma är rädd att kisset har läkt igenom på vårat nya golv. Det kostar 10.000 att fixa golvet, och ja - det är för dyrt.

Hur som helst så har marsvinen bott i den lilla buren inatt och jag är så .. ledsen. Den är sjukt liten tycker jag!

**Ska alltså köpa en ny bur. Hur stor tycker ni jag ska ha och vad kostar den ungefär?

**Vill ha en typ 120*någonting, men vet inte om jag har råd. Hur stor tycker ni jag ska ha?

Sorry för det luddiga inlägget men är i skolan och datorerna suger och allt är blöja ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

paronskrutten
0

Kolla på eniro, blopcket mm, där brukar dom ha stora burar, eller gör som jag- sätt ihop minst två stycken till önskad storlek

Helena

ciss
0

Blir nog för långt att åka dit. Vill gärna ha en större nu när jag väl köper också .. :(

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

FeliciaS
0

Oj, verkligen en liten bur du har. Jag tycker absolut att du ska ha en 140*70 :) Var bor du?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

Om du sätter ihop dom får du ju 100x100 för två marsvin.

Helena

FeliciaS
0

Köp annars, billigt på IKEA, komplementbackar 2 st så får du en perfekt bur. De är 100*58cm och kostar endast 164 kr! Av 2 st kan du ha allt från en storlek på 140-200*58 cm beroende på hur mycket du kapar på backarna. Jättesmart!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus