Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 796 ggr
Linnet
0

Oj vilka förhårdnader på tassar

Har ett par omplaceringsmarsvin här och skulle klippa klorna på dom. Den ena hade en "klo" som satt liksom mitt under foten, blev inte klok på detta, likadant på båda framtassarna. Men till slut började jag klippa och det var inga klor utan bara förhårdnader, fast det såg precis ut som en klo. Kan inte ha varit skönt att gå på.

Misarn
1

Usch då stackarn, vilken tur att du såg det, våran dam Humba som vi hade förut fick också lätt förhårdnader så man fick klippa, fila och smörja varje gång det var klovård.

pinku
0

Vad beror det på att de får förhårdnader? Är det något som ökar med åldern? Mr. Sniffles hade början till förhårdnad på en framtassen, men det var så lite att det räcker med att smörja med jämna mellanrum.

Linnet
0

#2 Har ingen aning, det är ju jättekonstigt att det blir så att det ser ut som en klo.

Mari
0

Flera av mina marsvin får lätt förhårdnader, speciellt de äldre och det kan ibland se ut precis som klor! Första gången jag såg det så trodde jag det var en extra klo som växt ut.

Jag funderar om det är spånet som kanske hjälper till på nått sätt så det lättare blir förhårdnader? De marsvin som är lite mer överviktiga har lättare att få dessa har jag också märkt av.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se