Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 801 ggr
[TrädalsHedvig]
0

Skötsel råd till kusinerna?

Eftersom jag åker till Öland över midsommar ska min 3åriga kusin passa demGlad Har väldig tur att någon dels kommer oh hämtar dem o sen också passar dem.

Men till min fråga nu då. Hans föräldrar vill naturligtvis ha lite skötsel råd med. Är ju inte helt lätt att veta hur de ska skötas när man aldrig haft med marsvin att göra innan. Har börjat med en liten snabbguide där jag skrivit tre punkter som ska "hållas" varje dag (Hö, vatten o grönsaker).

Men vet inte riktigt vad jag mer ska skriva mer :O Finns så mycket men jag har svårt att plocka ur det viktigaste.

wingren
0

Nämn de grönsaker de ska ge dem. (Lika bra att ha det strikt så de får tillräckligt med c-vitamin och inget giftigt). När de hämtar dem så visa ungefär hur mycket grönsaker de ska ha så de inte ger för mycket/lite. Sen om de har andra djur kan det ju vara bra att nämna till din kusin att det är viktigt att inte lämna de utan uppsikt om de hälsar på varandra :)

Det är väll egentligen det viktigaste :) & att han inte får ta upp de själva utan måste ha en vuxen med sig :)

[TrädalsHedvig]
0

1# Jag kommer inte vara hemma när de åker eftersom jag redan är påväg till öland då… Tack för hjälpen ska skriva att han inte får vara med dem själv o inte lämna dem ensama om de går lösa ;)