Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1222 ggr
wingren
1

Tips om saker, golvtid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej, grisarna verkar trivas bra i sitt nya hem hittills och det känns bra. Men jag skulle vilja ha lite tips till vad man kan ha ute när de har golvtid? Förut har de haft mindre utrymme, men nu när de har ett rum för sig själva skulle det vara kul med lite tips på vad era grisar gillar :)

Slänger upp en bild på Rapunzel också, hennes päls växer så det knakar!

[Maijah]
0

Jag brukar sprida ut hötussar här och var… då rör de mycket mer på sig när de springer runt och käkar. Tunnlar är jättebra! Och massa små krypin, helst med flera öppningar :)

Abico
0

Papperskassar är störtkul tycker flera av mina, jag vet inte om det är känslan under fötterna eller att det prasslar lite men något är det. En hane jag hade kunde stå och popcorna i flera minuter inne i en papperskasse när han fick en i hagen ^^ Lägg bara ner dem (utvikta och liggandes) och tänk på att klippa sönder handtagen så att inget marsvin fastnar i dem. 

Sen har jag visserligen marsvin som tycker att det är såååå läskigt med prasslande kassar så man får väl prova ;)

Hanna 

[Maijah]
1

Ja, mina älskar också pappkassar! Alla bör testa :D

EvaLuna
0

Kattleksak som är en boll som man kan öppna en liten glugg i. PETA in lite pellets - voilá, fotboll! En del av mina grisar tycker de e fantastiskt, fega Sara tycker att de e hemskt farligt

wingren
0

Ska prova pappkassarna! Boll har dem men de tycker inte den är kul ^^
Någon som har tips på tunnel man kan göra själv utav något eller köpa när man bor i en liten by? ^^

Brukar klippa 3-4 hål i skokartonger o ha men Rapunzels päls börjar bli så lång och grisarna själva med så svårt att hitta kartonger som är tillräckligt stora ^^