Vad kan det vara?
Mitt ena marsvin, Quade en sheltie, har tappat hår och är nästan kal i nacken (eller däromkring) och jag undrar om det kan vara sånt där mjällkvalster? (Tror det hette så - har säkerligen fel -, hade det på min teddy innan och då var alla under medicinering med Ivomec)
Jag tänkte fota strax, men han har nästan inget hår där i alla fall.
Vi ska till veterinären med hunden imorgon troligen och då kan vi väl ta med honom, men tänkte om någon här kan lista ut vad det kan vara? Har nämligen inga marsvinskunniga veterinärer häromkring 
Kommer som sagt foto strax!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Mjällkvalster ger upphov till just mjäll. Så har den inte mjäll så är det inte troligt med mjällkvalster
Med sunt förnuft kommer man långt!
Många kallar sellnic för mjällkvalster. Sellnic brukar inte börja i nacken men helt omöjligt är det ju inte. Kolla sidorna och magen också, det är där det brukar synas först om det är sellnic men lätt att missa på ett långhår
Nej, är nog inte mjällkvalster (blanda ihop det med kaninen..) då han inte har mjäll. Vad jag kan se har han bara vid nacken. Nu har han fått ta ett skönt bad så jag avaktar med foto tills han är torr igen.
Han är lite rödflammig - antagligen irriterad.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~