Döda ungar i magen?
Idag kom jag att tänka på en hemsk sak.
Min kompis har en hona och en hane ihop, de har suttit ihop i över ett halvår. Först trodde hon att Semla som honan heter var dräktig men sen så varken kände hon eller kom det några bebbar så hon antog att hon bara var tjock. Hon väger ca. 1300 gram.
Kan det vara så att hon har vart gravid och att ungarna dött i magen på henne? Kan man känna det isf? Jag åker till Turkiet imorgon men får försöka få tag på henne innan.
Och hon är verkligen tjock, det är inte så att hon bara är allmänt storväxt för magen är stooor! Dubbelhaka har hon också :P
Jo, ungarna kan vad jag hört dö i honans mage. Men isf. skulle hon nog också dött, dom måste ju ut liksom. Hon är nog bara fet XD
Kram Hanna
Hanna
Varför har hon dom ihop så länge?
- Mvh Emma
okej
Ja hade ungarna dött i magen borde ju honan blivit sjuk i varje fall.
Hoppas hon vill ha ungar när hon har dom två ihop..
Ja, hon ville ha ungar. Det är därför de går ihop. Men vad bra, då är det nog bara fetma. Tur att jag frågade här innan jag ringde så jag slapp oroa henne i onödan :P
Om ungarna dör i magen så blir honan sjuk så det skulle märkas på henne.
Viktigt är att veta att man utsätter honan för livsfara om hon är så tjock att hon har dubbelhaka m.m. när hon paras. Marsvinshonor som ska gå i avel bör vara ganska slanka, i varje fall aldrig överviktiga.
Alltså, hon var inet så fet till en början men jag ska hälsa min kompis det.