Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 827 ggr
[Snuttegris]
0

Välkommen hem Doris och Svea

I Lördags kom våra kära damer Doris och Svea hem till oss.

Doris är en mycket social och mjuk sheltiedam på 2 år som älskar att ligga i knät och snacka. Hon tog introduceringen mycket bra. Visade vänligt men bestämt att här är det hon som bestämmer.

Svea är lite mer skygg abessiniertjej på tio veckor. Hon har inte riktigt ännu förstått detta med att människor kan vara något som är mysigt. Men med massa kärlek och plock så komemr hon bli en mysig liten tjej hon också. Dock har hon än så länge inga problem med att bo med Doris. Hon verkar förstå än så länge att Doris är äldre så det är Doris som bestämmer.

Mycket nöjd är jag i alla fall med mina damer och ser fram emot ett spännande liv som grisägare till både tjejer och pojkar.

Ja just det. Sambon snickrade idag ihop ett fint hus till Svea och Doris. Huset har en mittenvägg så båda har var sitt krypin i ett och samma hus, men ändå så pass stort utrymme i rummen så bägge kan ligga tillsammans om dom vill. Det är verkligen en välsignelse att ha en sambo som är händig. Så fort vi har bestämt design så ska han bygga marsvinspalats också Tungan ute

Önskar verkligen att jag hade en kamera så jag hade kunnat visa bilder på mina fina grisar. Skall i veckan försöka ta bildermed hjälp av den värdelösa mobilkameran. Någon bild ska jag väl lyckas få till på mina snuttegrisar.

flocken
0

Vad härligt att det har gått så bra med Doris. Lite tomt är det här hemma utan hemma. Men visste hela tiden att hon bara var här tillfälligt inför väntan av ett permanent hem.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Snuttegris]
0

Doris 'är helt underbar. Jag är så otroligt nöjd. Hon är så nyfiken, social och oerhört pratglad. Har även märkt att hon älskar att bli kliad under hakan. Hon är verkligen mattes gosedam Kyss