Sluta med handmatning?
Idag är det ju tisdag, på torsdag blir mina smågrisar 3veckor. De tre som diar, diar fortfarande men jag förmodar att de kommer att sluta snart. Hanarna ska ju flytta över till sin pappa om ytterligare en vecka och innan dess är de väl avvanda. Hur gör jag med de två som dricker getmjölken då? Jag har mjölk kvar till en eller två dagar till. Antingen köper jag en påse till och ger några dagar extra eller så är jag snål och så får de klara sig med vanlig mat nu, Hur ska jag tänka? En påse med frakt…130kr. Jag skulle ju också kunna ge fortimel några dagar nu på slutet…men det känns fel att byta mat nu när det funkar så bra. De äter det mesta som bjuds men jag är lite rädd att de inte äter tillräckligt…jag är nog överdrivet hönsig för de är snabbast framme vid matskålarna när jag bjuder på något. Fortsätta stödmata eller inte??? De har ökat bra i vikt, nu väger de ca150g men syskonen är betydligt större…väger runt 240g nu.
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us