Besök i djuraffären
Idag var jag på djuraffären. Först skulle jag köpa ett ganska långt och böjt rör. Hon som stod i kassan sa att det var till råttor men jag sa då att jag skulle ha det till mina marsvin och min kompis har ett likadant och hon har ett grymt överviktigt marsvin som inte fastnar. Sedan var det hål i och allt så det är ingen fara med luften. Hon påpekade dock om och om igen att det är till råttor. Suck. Iaf, marsvinen älskar det!
Sedan till pelletsen, de har bara på påse. Då undrade jag om jag kunde få se innehållsförteckningen och då sa hon att det är till kaniner och marsvin. Jag bad en gång till att få se på innehållsförteckningen för jag vill veta vad jag ger mina marsvin men då sa hon att det står på säcken ute på lagret. Då ville jag veta märket iaf och då verkade hon bli lite irriterad men hon gick ut och kollade upp det iaf.
De borde väl bara bli glada av att man bryr sig om djuren?
Var du på Scalarens zoo? Jag vet ju vad jag tycker om dom, så vad jag än säger så kommer det vara ont ^^'
Tycker inte man ska lyssna ett piss på vad dom säger där utan gå på vad man själv känner till. Så om din kompis marsvin har ett "rått rör" och det funkar bra, så visst köp det ;P
För att svara på din fråga… Dom bryr sig om djuren, visst, så länge det går att tjäna pengar på dom.
Kram Hanna
Hanna
Haha ja, jag köpte det och det blev uppskattat kan jag lova :) Diametern är stooor så då kan det väl knappast vara någon fara.
Jo det är väl så :/ Pengar verkar ju vara allt för dem. Jag tycker det är så synd om alla marsvinen de har nu, de är rätt stora och fortfarande inte sålda.
Det är väl strunt samma vad röret är tänkt att vara till. Man kan ju alltid hitta nya användningsområden!!

har du bild på det röret kanske? :] blev nyfiken på det .. hehe ..
Och dålig stil av butiksbiträdet att vara så otrevlig .. alltid lika trist när de e är så ..
Jag kan ta en bild :) Kommer om några minuter om allt går rätt!
Det ser ut som ett sånt där hamster rör ;P
Så länge man har ganska så slanka marsvin så fgår dom nog in i det ^^'
Hanna
Det såg ju jättemysigt ut :)
Helena
Haha, slanka? Min kompis hona på ca. 1300 gram kommer in utan problem :P
Det är något liknande rör fast mycket större :) Öppningen är faktiskt större än öppningen på deras hus.
Jag vet, de älskar det verkligen! :D
#10 - Jag får nog ta och kika in där ^^ Ett sånt rör behöver Sune ;P
Hanna
Haha, gör det. Det hänger där man svänger precis efter kassan, när man ska till marsvinen. Långt ner på höger sida. :P
Nu ska jag till turkiet en vecka, ha det fint alla! Pojkvännen ska ta hand om marsvinen, han har fått en låååång lista och kylen är full av grönsaker :P
#12 - Tack, ska se om jag kan kolla in nästa vecka då ^^
Ha det super i turkiet!
Kram Hanna
Hanna

Jobbig typ. Här hade de köpt in supersmå marsvinsungar, säkert bara 5 vecokr ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se