Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1423 ggr
Mill4
0

Diabetes hos marsvin

Hej! Har här hemma ett överviktigt marsvin… Hon har övrigt varit svår att hålla i normal vikt men har nu gått upp. dags för strikt diet helt enkelt. (Vet inte om det har något med det nedan att göra) I början av förra veckan började hon från att enligt mig aldrig dricka (jag har sätt henne dricka 1 gång sedan jag köpte henne förra året), plötsligt är hon som klistrad vid vattnet. Känns som att hon plötsligt häller i sig mängder. Är detta diabetes tror ni? (läst runt lite och känns ju verkligen som det…)

Bellebus
0

Det låter som diabetes tyvärr… :-/

Mill4
0

Ushe så hemsk jag känner mig.. Borde verkligen haft bättre koll på mat och motion, speviellt gällande henne :/

Får boka tid hos veterinären helt enkelt och kolla…

Jag upplevde det dock som att det inte finns något att göra? (förändra kosten osv såklart..)

Linnet
0

Det finns säkert andra orsaker också till att ett marsvin dricker mycket.

Mill4
0

Jo det såklart :/ Funderat på vad det kan vara annars, börjat så plötsligt och vet inte vad som drog igång att hon började dricka såhär mycket

[jjennyeklundd]
0

Mina marsvin har också börjat dricka mycker mer nu och det tror jag kan bero på att det är väldigt varmt. De är ju i jättefin form så :-)

Mill4
0

Hon har lugnat sig med dricknde nu (efter att jag "bantade" henne), då hon är lite.. rulltig så får jag fortsätta hålla koll så det inte är något bara :/

Aristarcos
0

Du kanske gett henne mer torrt foder, efter att gett mera tex gräs… för de dricker inte mycket då de får färskt gräs i större mängder..