Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1104 ggr
BellaDonna2
0

"snake vs guineapig"

Hej hej!

Sitter ibland o kollar på youtub för inspirration, inredning i buren..
Men ibland så kommer det upp videos som "snake vs guineapig" o liknande. .
Fattar inte hur man kan ha hjärta att stå där o bara se på när ens orm krossar det stackars levande djuret. Skriken o plågan är ju så fruktansvärt hjärtskärande. Jag erkänner att jag kollade på en snabb video men det ångrar jag för usch vad hemskt det var. Gråter

Varför filma o lägga upp på youtube!!??

Aristarcos
0

Tyvärr så hittar du det mesta där, det enda du kan göra är att välja att inte titta på suspecta filmer…

Fridaaaa
2

Vissa tycker att sånt är "roligt" eller intressant :/
Men tycker med det är kasst att sånt läggs upp på youtube.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliino
0

Har för mig att jag läst någon stans att det inte ens är bra att ge sin tama orm så stora levande djur som föda åt dom. Vet inte om det är sant.

Tycker ändå att det är hemskt och människorna som gör detta förstår jag mig inte på.

Fridaaaa
1

#3 Man får inte ge levandeföda till ormar i Sverige, förbjudet. Däremot, måste ju pytonormar och boaormar ha stora djur som föda som marsvin, råttor och kaniner, dock döda såklart

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mill4
0

Låter fruktansvärt.. Folk kan vara så otroligt hemska

lillamarsvinet
0

jag såg en sån fast med en hamsterGråter asså jag fattade inte först vad den handlade om men sen blev det hemsktGråter

♥kram Linnea♥

BellaDonna2
0

Döda djur är ju en sak.. Men levande, NEJ! 
Det var ett litet barn som stod o kollade på när pappan gav sin orm ett levande marsvin.

Jag tog kontakt med en på blocket o skrev att jag var intresserad av att köpa hans orm (vilket jag inte alls var som ni säkert förstår) bara för att jag ville veta om han gav ormen levande eller döda djur.. det stod nämligen att ormen åt marsvin o råttor. Men som tur var så gav han döda.