Två saker... Brunstig? Ohyra?
Jaha, så misstänker jag då att Nelly är i brunst… Hon kurrar hela tiden och går efter sin nya kompis konstant och vickar på rumpan och har sig… Brunst?
Dessutom har nu, idag, båda marsvinen börjat klia sig och gör små skutt och verkar lite småirriterade emellanåt… Har de fått loppor eller?
Kurrandet och vickandet på rumpan är ett dominansbeteende, hon visar att hon minsann bestämmer här. Det påminner mycket om när hanar uppvaktar honor. ;)
Haha loppor, det hoppas jag inte! :D Nelly har ju behandlats mot sin skabb nu, och Nihlo fick ju en säkerhetsdos innan hon åkte så skulle det funnits något kvar hos er är hon giftig mot detta i minst 2 veckor, så jag tror nog bara det är värmen, det har varit en varm dag!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ok, tack Charlie =)'
Åh, förresten, Nelly ska ha sin sista dos imorgon. Totalsanering av burarna igen? Det gjorde jag innan jag satte in dem där tillsammans i måndags…
Vid sista dosen tycker jag man ska städa så mycket man orkar med. Ju mer ju bättre. Få bort eventuella ägg som kan ligga. Bättre för mycket än för lite. ;)
Skutten förresten, det är inte lyckliga popcornskutt dom gör? :)
Då blir det storstädning imorgon då…
Nä, inte popcorn, mer irriterat i samband med kliandet…
Nelly har aldrig popcornskuttat tidigare men det har hon gjort lite sedan Nihlo kom =)
och det här är inte samma sak.
GUD vad hon håller på och tjatar i köket. Är det verkligen bara dominansbeteende? Det började nu ikväll och hon håller på heeeeela tiden.
Får stänga köksdörren om hon inte lägger av snart… =)
Hehe jag vet, mina har gått ihop länge men de kan hålla på och fjompa sig rejält emellanåt fortfarande. ;) Hon kanske brunstar uppepå det, om du vill veta om hon gör det, vänd på henne och titta på "blomman"
Den blir lite svullen och lilaaktig och ibland lite geggig inuti, jämför med Nihlo. :)
Ok, då ska jag kika sedan ska jag försöka sova.
Vi hörs…
Ps. skickat meddelande…