140-bur för 1400:-?
Söker ju en ny bur till marsvinen och på djuraffären finns det en bur som är 140*50. Tror i alla fall att den är 50 cm bred. Den är snygg i övrigt, finns i blå och grå botten. Fast gallret är verkligen urfult, massor av olika färger och helt konstigt.
Aja, tycker ni att ungefär 1400 kronor är billigt/dyrt för en innebur som är ungefär 140*50 cm?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag tyckte det var´lite för dyrt. Har köpt en 120bur för 550:- :)

Shit så billigt!
www.frihetenskaniner.se

Jag köpte mig 140 bur för 1195 kr
Beror på var man bor, hos mig finns det en affär med rätt så billiga burar,fast inte så vackra, typ som du förklarade den du funderar på med olika färger på gallret, den är 140x69 och kostar 999 kr.
- Mvh Emma

Tycker det är lite väl mycket.

Priserna på burar varierar en hel del så det lönar sig att kolla runt.

Japp. Ska kolla på Granngården också :)
www.frihetenskaniner.se
Jag tyckte det låter som värsta rånet:P Jag betalade 600 kr för min 140 bur som jag hitta på blocket :)

Jäklar så billigt
www.frihetenskaniner.se
Tyckte 140*50 (?) buren var dyr. Köpte min 120*60 för 699 kr. Burarna som är 140cm långa brukar f.ö vara 70 cm breda.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Okej, visste inte hur bred den var, gissade bara.
100-buren kostade 699, 120-buren kostade 899 och 140-buren kostade 1399.
www.frihetenskaniner.se
Dyrt tycker jag men som det sagts innan här så varierar burpriser väldigt mycket! I zooaffären här hade de ett erbjudande 140 bur för ca 1000 kr. Vet dock inte vad normalpriset är.
Du kan ju kolla blocket o andra ställen efter begagnade burar eller göra en bur själv (antingen av ex billyhylla eller av plastbackar som man sätter ihop.) De blir lika bra men mycket billigare o så kan man själv välja hur stor man vill ha.

Har köpt en bur som är 120*50 för 700 på djurmagazinet:)