Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1578 ggr
Memris
0

Allergi bekräftad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var då min sons marsvins & hamsterallergi bekräftad…
Och min makes höallergi.
Det känns obeskrivligt illa.

Hur ska vi kunna omplacera min älskade lilla kastrat Lennart & frugan Majbritt?
Här är det ingen vanlig Blocket annons som gäller, aldrig i livet.
Jag vill veta, jag vill ha uppföljning.

Alla tips o råd välkomnas… Gråter

Virvlan
0

Åhh vad tråkigt :( det finns inte mediciner som din familj kan äta??

saksaken
0

Gisses vad fina dom är!

Finns det ingen möjlighet till medicin och dom måste hitta nytt hem så är det säkraste sättet att hitta ett bra hem en annons här på Ifocus tror jag.

Se till att bygga en relation till den som eventuellt ska köpa så ni vet vart dom hamnar. :)

Ni har inte annars någon släkting eller nära vän som kan bli den nya perfekta familjen?

Memris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maken knaprar allergitabl som inte gör så jättestor skillnad, men då är det ju även pollensäsong ute.

Det är sonens allergi som gör att det inte fungerar att behålla dem…
Han är 10 år o har nu flera astmamediciner & allergitabl (även adrenalinsprutor osv för han är även nötallergiker).
Så hade det bara varit maken så hade det inte varit några problem direkt, men nu när sonens luftvägar blivit sämre o det är konstaterad allergi emot hund, katt, marsvin & hamster så ja… Rynkar på näsan

Vi har även 2 Zebrafinkar + 2 Tamråttor, men där gav han inga utslag o de står inte i hans rum (det håller vi djurfritt) så läkaren sa att det är ingen fara.

Släkt & vänner har vi redan diskuterat med, där finns ingen som passade.

Fridaaaa
0

Hoppas ni hittar en bra lösning. Synd att marsvin inte kan bo ute.
Hmm.. svårt dilemma

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

saksaken
0

Vad tråkigt.. men det är klart att pojken inte ska gå och må dåligt.

Kajzza
0

Åh vad söta de är…håller en massa tummar för att ni lyckas hitta ett bra hem!!!

Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[WickedAlly]
0

Hur gamla? :)

Eulwen
0

Det finns en grupp på facebook som heter "marsvin säljes/köpes/omplaceras" som jag kan rekommendera. Via facebok kan du ju då också få möjlighet att lära känna den som är intresserad och även ha lite kontakt efteråt.

Memris
0

Tack! Gick med i den gruppen :)

Lennart är född maj 2011 och Majbritt februari 2012.

Aristarcos
0

Men oj vad liten lilla lennart är , hur mycket väger han ? Honan ser rejäl ut, men det kanske är hon som är stor istället ;)

Memris
0

Lennart är den vita, stora. Majbritt var bebis då kortet togs, just hämtad ifrån uppfödaren 2 veckor innan :)