Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 844 ggr
Virvlan
1

En söt historia!

Har ni någon söt historia att berätta om ert/era marsvin? Har ditt marsvin gjort något urgulligt som ni vill dela med er av?

Min pojkväns mamma har två marsvin som hon brukar ha ute på sin bakgård, de får springa fritt i en stor inhängnad. En dag var de ute precis som vanligt och min pojkvän hörde visslanden utanför dörren. Han öppnar dörren och där står Lilly och Snowie och skriker. De vill komma in till sina burar. Har ni hört nåt så gulligt? de sa till när de ville komma in. Som hundar :) :)

carsbo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja min älskade kira är så störtskön. Hon är lite drygt 5 månader nu och har varit hos oss i ca 4, men hon har redan lärt sig sitt namn. Å så det gulligaste av allt är att hon har lärt sig att när jag klappar på mitt lår o säger hennes namn så ska hon få komma upp i buren. Så om hon själv vill tillbaks till buren så kryper hon upp på mitt knä o krafsar på min mage Glad

Här är älsklingen i en lite udda sovställning Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[Snuttegris]
0

Ta det inte nu som ett påhopp, men du har väl inte bara ett marsvin? Söt är hon i alla fall.

carsbo
1

nej har 4 st här för tillfället men fler blir det :-) är framtida harlequin+magpie uppfödare. visst är hon söt Kyss hon har världens personlighet

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[Snuttegris]
0

Ja mycket fin är hon Kyss Min Doris (sheltie) är en riktigt tjatmoster som pratar precis hela tiden. Jag bara avgudar henne.

Har faktiskt något gulligt jag kan berätta.

Hade haft Doris ute en stund i knät, lite längre än vanligt för det var så mysigt. Hon pratade precis hela tiden så jag hörde inte ens vad som sades på tv. Till slut gick jag tillbaka med henne till buren och släppte ner henne. Då vänder hon sig om och det ser ut som att hon verkligen blänger på mig. Sen vände hon rumpan till, satte nosen i vädret och vaggade in i sitt bo. Hon blev nog verkligen förnärmad av att jag satte in henne i buren igen. Min lilla pratbubbla.

[alduin]
0

när jag hade mina marsvin, så burkade jag alltis kalla dem för mina små maschwaiin, sa det alltid mes ganska så jäll (stavning) röst, varje gång jag pratade med dem, dock sa jag det aldrig speciellt högt. Men jag tror att de förstod att de var dem jag pratade med ändå, för varje gång jag kom hem från skolan och stod på nedervåningen och skrek "MASCHWAIIIIIIN!" så började de allesammans att vissla och tjoa innifrån mitt rum på övervåningen, så himla sött! Tror till och med jag har kvar några videor på det någonstans! (':

Fridaaaa
0

Blixten brukar stå på bakbenen ibland när han vill ha t.ex en bit äpple hehe :)

Morris som vi hade innan (R.i.p) kom springandes när man ropade på honom :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.