Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1208 ggr
Linnet
1

Många omplaceringar just nu

Ttttar just på blocket och ser att det är väldigt många marsvin ute för omplacering just nu. Extra trist blir det när man hittar sina egna som man sålt för bara några månader sen. Har även tagit hand om och omplacerat flera marsvin nu i sommar och i morgon kommer det hit två till, där handlar det om allergi som konstaterats av läkare. Tror att man tar allt för lättvindigt på att skaffa marsvin och sen tröttnar barnen efter några månader.

Fridaaaa
0

Ja jag har med tänkt på det.
Mycket kaniner, hundar & katter med på blocket :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lilly-ette]
1

Uach vad tråkigt, jag hämtade hem min hona idag + hennes burkompis då det stöp sig lite med skinnyhonan jag skulle ha. Det skulle aldrig falla mig in att tröttna på henne efter bara ett par månader :( Sockersöt och helt underbart temperament!

Marsvin är levande varelser och individer, inget slit & släng djur som man kan behandla hur som helst! Nej vad ledsen man blir..

Virvlan
2

Om man skaffar djur ska man ta hand om dem. Okej om saker uppstår och man inte kan ha kvar.. Men när det gäller ungar som tröttnar… :(
Tycker synd om djuren.

flocken
0

Tyvär är detta vanligt nu under sommaren. Folk har semester & vill resa bort. Inte ta hand om djuren. "För det är bara djur". Det går att skaffa nya sen.

Men det finns även dom som är tvärtemot-skaffar under sommaren. " För det är så mysigt". Har hemska exempel. Men det behöver vi inte ta upp här..

Önskar man kunde hjälpa alla djur.Men det kan man inte

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

tantnett
0

Gissar också på att det är ett typiskt sommarproblem, folk skiter i djuren och vill åka på semestrar. Skrikandes

Marsvin 4-ever Tungan ute.

_Charlie
0

Jag fattar inte heller vad folk sysslar med.

Säljes pga tidsbrist - efter 3 månader. Missade man att marsvinen lever lite längre?

thildatessie
0

#6 Har tänkt precis samma tanke! Men det känns som att dem flesta barn tröttnar fort.

Fridaaaa
2

#7 Fast det är ingen anledning tycker jag bara för att barnen tröttnar. Det är föräldrarna som har huvudansvaret. Så skaffar man djur, så får föräldrarna ta hand om djuren oavsett om barnen tröttnar eller inte

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

#8 jo jo det klart! Har inte sagt något annat Flört Tycker så med

[Snuttegris]
0

Ja jag har också tänkt samma tanke när det gäller tidsmässigt. Haft marsvin i tre månader och sen inte har tid???? Sånt bör man väl ändå veta innan man skaffar. Visst man kanske inte vet ett år innan vad som kommer hända (saker kan ju hända som man inte har räknat med), men jag tycker att man borde veta när det gäller tre månader. Hade jag ett fulltidsjobb och fritidsaktiviteter och bor ensam så hade jag aldrig skaffat ett djur för då hade jag vetat att tiden hade inte räckt till.

Sen belastar jag inte barnen när det gäller djur. Jag blir fruktansvärt förbannad på dom vuxna som inte fattar att barn tappar intresse lätt. Borde vara förbjudet att skaffa djur till barn. Skaffa dom en tamagotchi istället, då behöver inget djur lida.

Nej nu är jag väldigt negativ. Fy på mig.

Jag vet att det kan dyka upp saker som man inte hade räknat med och att man kanske måste omplacera. Satt själv i en sits för ett par veckor sedan och hade sådan ångets över för att jag kanske var tvungen att omplacera. Men jag kämpade in i det sista för att slippa omplacera och till slut så löste det sig. NU har kanske inte alla lika tur som jag har, men omplacering tycker jag ska alltid vara den sista utvägen, inte den första.

panini
0

Såg precis en annons på blocket med en familj som hade 5 marsvin men ville sälja de för att deras ungar hade tröttnat! 5 MARSVIN!! Så j***a hemskt!! Och den ena satt helt ensam i en bur! Blir så less när jag ser sånt här! :'(