Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 714 ggr
flocken
0

Igelkottar i hö boden

Fick en halv hjärt attack när jag skulle gå ut i boden & hämta nytt hö till grisarna. Där i höet bredvid pallen där balarna ligger var en gigantisk igelkott. Jag har sett bajs i boden men inget jag tänkt något speciellt på. Bor i ett villa område där det finns olika djur som söker skydd. Katter ex.

Men det var visst en Igelkott stl enorm. Vi har alltd kottar i trädgården under denna tiden på året.

Men nu till min undran. Kan det vara en risk för mina grisar & kaniner? Kottar kan ha olika sjukdomar, loppor osv.

Värnar lika mkt om de vilda djuren som för mina.

Men gullig & väldigt lugn var den iaf Glad

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[copicaddicted]
0

Tror inte att det är SÅ stor risk faktiskt. Du kan ju lika väl ha råttor/möss där som du inte vet av och dom kan ha en massa Ohyra och sjukdomar dom med.

Kajzza
0

Åh älskar igekkottar, har precis varit ute och mött vår trädgårds kottar. Ungarna knatar runt på gräset hur söta som helst.

Dottern håller på att tillverka varningsskyltar som vi ska sätta upp på vägen.

Tyvärr har ju igelkottar ofta loppor men jag vet inte om de kan överleva på marsvin. Tror att de är artspecifika.

Kan du kanske dela av så att kotten får husera i en del av höet men inte i hela???

De som får ha kottar boende hos sig är lyckligt lottade tycker jag Skrattande

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

flocken
0

Tyvär kan jag inte dela av. H*n bor under pallen & ser ut att ha det så mysigt. Kanske även finns ungar? För det var ingen liten sak.

Den får bo där inne & har säkert gjort det en tag. Måste vara det ultimata huset. varmt & torrt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering