Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1539 ggr
K.C
0

Hjälp med könsbestämning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hona eller Hane? Ska vara två bilder, olika marsvin, hoppas bilderna fungerar. De är sålda som honor men börjar ana oråd…

Tack på förhand.

Kristina

K.C
0

Hm, bara ena marsvinet, lägger upp en bild till:

K.C
0

När jag tittat på dem i verkligheten är det marsvin nr 2 jag misstänkt som hane, men på bilderna ser ju 1:an ut som en klockren hane?!

Hoppas på några erfarnas andra utlåtanden.

Kristina

saksaken
0

Om man kollar gentemot könsbestämnings tråden här på mif (länk nedan) så tycker i alla fall jag att den i inlägg #1 verkar vara hona.

Tycker det är så himlans svårt ibland att se skillnad Obestämd

http://marsvin.ifokus.se/articles/4d713aceb9cb46221d051df9-konsbestamning#4d7123f7b9cb462141044e60-1

_Charlie
0

Hur gamla är dom? Trycker du lätt ovanför könet kommer snoppen fram på hanarna vid ganska tidigt ålder.

K.C
0

De är 2 ½ månad gamla. Har tryckt försiktigt på båda men ingen snopp kommer fram.

Tack för länken, men har redan kikat på den och jättemånga andra bilder för att jämföra men blir inte riktigt klok ändå.

Hoppas på några fler svar. Eftersom dom är så unga vore det ju katastrof om någon blir parad för att det är fel kön. De går även tilsammans med en till som jag tycker är en mer säker hona.

juliino
0

Blir inte heller riktigt klok på dessa bilder men jag tror det är två honor du har :)

godisgrisen
0

nr 2 är en hona det är jag rätt säker på. Men nr 1 hm… jag tror det är en hane. Har du fler bilder? Det var svårt att se.

K.C
0

Nr 1 igen

jmalm
0

Nr 1 tror jag är en hane

Nr 2 ser ut som en hona (är ganska säker)

godisgrisen
0

Nämen nu ser det ut som en hona.

K.C
0

Ja, jag tyckte också det ser ut som en hona nu när jag tittade igen. Glad

Vad svårt det verkar vara !

K.C
0

Det som gjorde mig osäker på det andra marsvinet (nr 2) är att hon har en "plupp" som jag trodde är snoppen….. Kan honor också ha en liten "plopp" ? Om någon förstår vad jag menar.

Linnet
1

Honor båda två.