Sommaren REGNAR bort.
Jag är så otroligt trött på detta väder! -.-
Bor i Uppland, halva sommarlovet har gått och det har i princip regnat dag ut och dag in de senaste veckorna. Övriga dagarna är det gråmulet och runt 15 grader. Vad hände med sommaren? Inte ens marsvinen kan vara ute och beta.. för kallt och för blött. Och för att inte tala om myggen, de frodas verkligen. Nån dag här och där tittar solen faktiskt fram men det känns inte sommar ute. Inte alls.
Hur har ni det i övriga landet?
I Västra Götaland (Göteborgsområdet) har vi samma väder. Skittrist! Bara blött och svalt… Men så blir det väl när isarna smälter och vattnet avdunstar, det kommer ner som regn över Sverige! :/
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
I söder har vi sol varje dag. Jag saknar sommarregnet och blixtrarna om nätterna. Vi har bara haft 2 oväder än så länge denna sommaren.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Här (västra blekinge) är väldigt skiftande mellan regn och strålande sol, svårt att planera eftersom det kan vara sol när man tittar ut genom fönstret och regn när man kommer utanför dörren
Göteborg med omnejd bjuder på härliga skyfall varvat med blåst och solsken. Har shorts på mig på jobbet varje dag för att lyckas fånga in de få solminuter som blir ;)
Mina grisar har varit ute en gång i sommar… Kanske två, och det var i maj-juni… Trist, trist.
MEN jag tror att slutet av juli-augusti kommer bjuda på fint väder, det har jag nämligen bestämt för länge sedan.
Hanna
Här i Västernorrland är det mulet, regn, regn, regn och kallt. Urtrist. Marsvinen har dock varit ute dygnet runt sen början på juni, dom går det ingen nöd på :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Här nere i Blekinge mot kronobergsgränsen har det varit ganska mycket regn, oftast varmt men regnigt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ah, då var det som jag trodde.. sommaren hoppar över nästan överallt. Suck. Nåja, vi får hoppas på Augusti somsagt!